Kompleksowa likwidacja dzikich składowisk odpadów w Bytomiu – Etap II
Projekt „Kompleksowa likwidacja dzikich składowisk odpadów w Bytomiu - Etap II", jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu V - Środowisko, Działania 5.2 - Gospodarka Odpadami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.
Beneficjent: Gmina Bytom
Wartość projektu: 3 625 433,33 zł
Dofinansowanie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 2 429 611,38 zł (85% kosztów kwalifikowanych).
Projekt jest realizowany na terenie Parku Miejskiego im. F. Kachla w Bytomiu i obejmuje staw północny wraz z przyległym do niego terenem od strony osiedla przy ul. Olimpijskiej.
Przedmiotem projektu jest usunięcie odpadów stałych (zanieczyszczonych osadów i innych odpadów) zgromadzonych na dnie stawu północnego oraz na terenie wokół niego poprzez likwidację dzikich składowisk odpadów wraz z rekultywacją tych terenów na cele przyrodnicze. Projekt zakłada przywrócenie parkowi jego walorów przyrodniczych z czasów największej świetności.
W szczególności zakres prac obejmuje:
- czyszczenie i naprawę stawu
- oczyszczenie i przebudowę istniejącej wyspy na stawie
- przebudowę niezbędnej infrastruktury technicznej stawu zapewniającej jego funkcje przyrodnicze
- oczyszczenie terenu wokół stawu
- wykonanie nasadzeń zieleni (w tym wodnej i nabrzeżnej)
Celem projektu jest poprawa jakości środowiska naturalnego i kulturowego oraz zwiększenie atrakcyjności przestrzeni publicznej. W wyniku realizacji projektu powierzchnia terenów atrakcyjnych przyrodniczo wyniesie 5,17 ha.
Informacje źródłowe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 znajdują się na stronie www.rpo.slaskie.pl
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013