• język migowy
  • BIP

Kompleksowa likwidacja dzikich składowisk odpadów w Bytomiu – Etap II

Projekt „Kompleksowa likwidacja dzikich składowisk odpadów w Bytomiu - Etap II", jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu V - Środowisko, Działania 5.2 - Gospodarka Odpadami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.

Beneficjent: Gmina Bytom
Wartość projektu: 3 625 433,33 zł

Dofinansowanie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 2 429 611,38 zł (85% kosztów kwalifikowanych).

Projekt jest realizowany na terenie Parku Miejskiego im. F. Kachla w Bytomiu i obejmuje staw północny wraz z przyległym do niego terenem od strony osiedla przy ul. Olimpijskiej.

Przedmiotem projektu jest usunięcie odpadów stałych (zanieczyszczonych osadów i innych odpadów) zgromadzonych na dnie stawu północnego oraz na terenie wokół niego poprzez likwidację dzikich składowisk odpadów wraz z rekultywacją tych terenów na cele przyrodnicze. Projekt zakłada przywrócenie parkowi jego walorów przyrodniczych z czasów największej świetności.

W szczególności zakres prac obejmuje:

  • czyszczenie i naprawę stawu
  • oczyszczenie i przebudowę istniejącej wyspy na stawie
  • przebudowę niezbędnej infrastruktury technicznej stawu zapewniającej jego funkcje przyrodnicze
  • oczyszczenie terenu wokół stawu
  • wykonanie nasadzeń zieleni (w tym wodnej i nabrzeżnej)

Celem projektu jest poprawa jakości środowiska naturalnego i kulturowego oraz zwiększenie atrakcyjności przestrzeni publicznej. W wyniku realizacji projektu powierzchnia terenów atrakcyjnych przyrodniczo wyniesie 5,17 ha.

Informacje źródłowe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 znajdują się na stronie www.rpo.slaskie.pl 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013

Logo projektu

do góry