Bytom na 6
Przedmiotem projektu była organizacja imprezy promującej 6 miejskich tras turystycznych w Bytomiu. Bytom na szóstkę.
Przedsięwzięcie obejmowało 3 główne elementy:
- Impreza inaugurująca projekt i prezentująca 6 tras turystycznych w mieście - 29.05.2010 w godz. od 9 do 19 na bytomskim Rynku obejmowała:
- wprowadzenie i prezentację 6 miejskich tras turystycznych,
- miejską grę terenową po trasach turystycznych,
- zwiedzanie Bytomia z przewodnikami 6 trasami,
- piknik,
- ogłoszenie gry terenowej i wręczenie nagród,
- koncert zaproszonego zespołu,
- ogłoszenie konkursów : fotograficznego na pocztówkę z Bytomia „Przyjedź! Zobacz sam!", „Moja rodzinna trasa turystyczna po Bytomiu", piosenki turystycznej.
Przez cały dzień rozdawane były materiały promujące nowe trasy turystyczne: przewodniki, ulotki, mapy, CD z grą komputerową. Trwał kiermasz turystyczny integrujący środowisko turystyczne z miasta i regionu.
Przygotowano 2 tablice informujące o przebiegu wszystkich 6 tras, które usytuowano na Rynku w Biurze Promocji Bytomia i w Urzędzie Miejskim oraz 6 tablic prezentujących poszczególne trasy. Na stronie internetowej urzędu uruchomiona była gra dotycząca promowanych tras.
- Wycieczki z przewodnikiem po promowanych trasach. Wycieczki organizowane były przez 4 miesiące od czerwca do września 2010 r. W każdym miesiącu odbyła się jedna wycieczka na każdej z 6 tras (łącznie 24 - w każdej uczestniczyło około 20 osób). Informacja o organizowanych wycieczkach była ogólnodostępna, a udział w nich bezpłatny. Była to okazja do poznania miasta zarówno przez mieszkańców jak i turystów z kraju i zagranicy, a także ciekawa propozycja na czas wakacji.
- Podsumowanie projektu odbyło się 24.09.2010 r. z okazji Światowego Dnia Turystyki w godz. od 16 do 20 również na bytomskim Rynku. Obejmowało ono:
- podsumowanie projektu i odbytych wycieczek po 6 trasach turystycznych, przez przewodników turystycznych poszczególnych tras,
- rozstrzygnięcie konkursów: „Przyjedź! Zobacz sam! „Moja rodzinna trasa turystyczna po Bytomiu" oraz piosenki turystycznej, wręczenie nagród laureatom konkursów
- piknik,
- koncert,
- stoisko z materiałami promocyjnymi, które rozdawano uczestnikom projektu
Wszystkie działania miały na celu przyczynić się do wypromowania oferty turystycznej Bytomia oraz promowania turystyki regionu, w szczególności nowego produktu turystyki miejskiej - 6 tras turystycznych w Bytomiu zarówno wśród mieszkańców, którzy często nie znają zabytków, historii, ciekawych miejsc w swoim mieście, jak i turystów z regionu, kraju i zagranicy pokazując, ze miasta poprzemysłowe też mogą być atrakcyjne turystycznie.
Cele dodatkowe to:
- wzrost znaczenia Bytomia jako miasta atrakcyjnego turystycznie,
- poprawa rozpoznawalności oferty turystycznej miasta,
- zainteresowanie mieszkańców miasta bogactwem miejsc i obiektów ciekawych turystycznie,
- zwiększenie liczby turystów zwiedzających miasto.
Cele zostały osiągnięte, a rezultatami projektu jest przyciągniecie do Bytomia większej liczby turystów ( w tym projekcie wzięło udział ponad 2.000 osób) oraz włączanie oznakowanych tras turystycznych w programy wycieczek po mieście oraz różne imprezy na terenie Bytomia.
W ramach promocji projektu wykonano:
- znak graficzny projektu, który umieszczono na wszystkich materiałach promocyjnych,
- wydano trzyjęzyczny przewodnik po trasach /5.000szt./,
- ulotki dotyczące tras /1.000 szt./,
- mapy turystyczne /10.000 szt./,
- plakaty promujące trasy /500 szt./,
- inserty w prasie z informacją o trasach /100.000 szt./,
- grę komputerową na CD /3.000 szt./,
- gadżety promocyjne,
- reklamę na bilbordach /40 tablic/,
- 8 tablic informacyjnych /2 zbiorcze i 6 nt. każdej z tras/.
Ponadto promocja objęła informacje w prasie i na stronie internetowej miasta.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego - realna odpowiedź na realne potrzeby