Miejski Rzecznik Konsumentów
Adriana Banaszkiewicz pełni w Bytomiu funkcję Miejskiego Rzecznika Konsumetów.
Rzecznik Konsumentów pomaga mieszkańcom Bytomia w sprawach konsumenckich. Poradnictwo i informacje w zakresie ochrony praw konsumenckich realizuje przy pomocy biura. Klienci przyjmowani są w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Bytomiu.
tel. +48 32 283 61 38, +48 283 61 77.
Rolą rzecznika jest przede wszystkim udzielanie konsumentom porad i informacji prawnej. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach, w których rzecznik dostrzega naruszenie interesu konsumenta, a przy tym szansę na polubowne rozstrzygnięcie sporu lub widzi potrzebę wyjaśnienia okoliczności faktycznych danej sprawy.
Informacje o prawach konsumenta można znaleźć na stronie internetowej: www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl.
Można napisać e-mail pod adres lub
- MRK w Bytomiu
- Komunikaty MRK
- Ważne adresy i telefony
- Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość
- Niezgodność towaru z umową od 1 stycznia 2023 roku
- Rękojmia
- O udostępnianiu informacji gospodarczych
- O kredycie konsumenckim
- Reklamacja usług telekomunikacyjnych
- Jeśli zakupiłeś produkt niebezpieczny
- O informowaniu o cenach towarów i usług
- O pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich
- O upadłości konsumenckiej
- O zbiorowych interesach konsumentów
- Jeśli umowa zawiera zakazane klauzule
- O prawach konsumenta w Europie