• język migowy
  • BIP

Rękojmia

Rękojmia i gwarancja

  • Do odpowiedzialności za wady rzeczy, które zostały kupione przez konsumentów do 31.12.2022r., zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego o rękojmi.
  • Sprzedawca odpowiada względem kupującego za wady fizyczne i prawne rzeczy.
  • Sprzedawca ma obowiązek przyjąć zgłoszenie kupującego o wadzie rzeczy i ustosunkować się do żądania - naprawy, wymiany lub obniżenia ceny - w terminie 14 dni.
  • W przypadku ujawnienia się wady po raz kolejny, kupujący może złożyć oświadczenie o  obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy - żądając zwrotu ceny- gdy wada nie będzie nieistotna.
  • Jeśli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy, to istnieje domniemanie, że była w niej od początku.
  • Gwarancja ma charakter dobrowolny, umowny.
do góry