• język migowy
  • BIP
Strona główna/Aktualności/Komunikat Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Komunikat Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

23 Czerwca 2021

Już blisko 70 proc. konsumentów używa aplikacji do obsługi konta bankowego - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie UOKiK. Większość ankietowanych jest zadowolona z działania aplikacji finansowych i nie obawia się o kwestie bezpieczeństwa.

Problemy z tego typu programami miało 9 proc. użytkowników, najczęściej dotyczyły one braku dostępu i obsługi klienta. Aplikacje finansowe umożliwiają dokonywanie różnego typu operacji finansowych za pomocą smartfonów i innych urządzeń mobilnych. Są coraz bardziej popularne, szczególnie wśród młodych. Potwierdzają to wyniki badań społecznych przeprowadzonych na zlecenie UOKiK.

- Rozwój aplikacji finansowych jest korzystny dla konsumentów, bowiem ułatwia dostęp do usług i pozwala zaoszczędzić cenny dla nas czas. Wymaga jednak zachowania ostrożności i zwrócenia uwagi na kwestie bezpieczeństwa, aby nie paść ofiarą cyberprzestępców - mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Więcej informacji można znaleźć na: https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=17610. 

Podobne wiadomości:

do góry