• język migowy
  • BIP
Strona główna/Aktualności/Infolinie – działania Prezesa UOKiK

Infolinie – działania Prezesa UOKiK

16 Lipca 2025

Kontakt z infolinią w sprawie zawartej umowy nie powinien być droższy niż zwykłe połączenie telefoniczne. UOKiK sprawdził w tym zakresie praktyki ponad 30 przewoźników lotniczych, kolejowych, autobusowych oraz platformy internetowe. Po interwencji Prezesa Urzędu przedsiębiorcy zmienili kwestionowane praktyki - nie pobierają opłat wyższych niż wynikające z taryfy operatora, zaś część udostępniła bezpłatne infolinie.

Podróżujesz i masz pytania dotyczące swojej podróży – na przykład zmiany terminu, numeru biletu czy szczegółów rezerwacji, więc dzwonisz na infolinię. Prezes UOKiK sprawdził, czy i w jaki sposób przedsiębiorcy informują konsumentów o kosztach takiego połączenia i czy nie pobierają opłat wyższych niż dozwolone. Przedsiębiorcy nie mogą pobierać za połączenia z infolinią w sprawie zawartej już umowy wyższej opłaty niż za zwykłe połączenie głosowe, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług telekomunikacyjnych, z którego korzysta konsument.

Od 1 stycznia 2023 roku ten zakaz został rozszerzony także na przewoźników osób.

Więcej na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podobne wiadomości:

do góry