Dodatkowe opłaty - zarzuty wobec Orange Polska
14 Czerwca 2021Prezes UOKiK postawił zarzuty Orange Polska wskutek nieprawidłowości towarzyszących aktywacji płatnych usług oferowanych przez Orange Polska i serwisów subskrypcyjnych świadczonych przez inne podmioty dla abonentów Orange.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK może nałożyć karę do 10 proc. obrotu.
Postępowanie przeciwko Orange Polska dotyczy dodatkowych opłat, które mogą się pojawić na rachunku w rubryce „usługi elektroniczne.” Są one naliczane za dwa rodzaje usług:
- usługi nietelekomunikacyjne świadczone przez Orange (aktywowanem.in. za pośrednictwem powiadomień tzw. flash SMS i kliknięcie przez konsumenta przycisku „OK” po jego otrzymaniu). Chodzi o takie serwisy jak m.in: „Gdzie jest Dziecko”, „Chroń dzieci w sieci”, „Nawigacja Orange”, „CyberTarcza” oraz „Zabezpiecz PESEL”,
- usługi podmiotów trzecich rozliczane przez operatora przy wykorzystaniu „Zamów z Orange” (tzw. direct billing gdzie opłata automatycznie jest doliczana do rachunku). Są to takie serwisy jak np. GAMEMINE, KidzInMine, VIDIX.mobi.
Więcej na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Podobne wiadomości:
- Ty też masz wpływ! Poradnik UOKiK 2025-03-14
- Odpowiedzialna konsumpcja – to się kalkuluje! 2025-03-12
- Nieuczciwe praktyki na pokazach – dwie decyzje Prezesa UOKiK 2025-02-17
- Nieuczciwe praktyki na pokazach 2025-02-07
- Kup teraz, zapłać później? Sprawdź, czy Cię stać! UOKiK startuje z kampanią 2024-11-29
- Klauzule inflacyjne – kara dla Vectry i zwrot dla konsumentów 2024-11-08
- #Powódź - porady pięciu instytucji 2024-10-01
- Prezes UOKiK wziął pod lupę firmy organizujące pokazy handlowe 2024-08-27
- Komunikat UOKiK 2024-07-24
- Uszkodzony bagaż? Opóźniony lot? 2024-07-10