• język migowy
  • BIP
Strona główna/Aktualności/Zabiegamy o remont dworca PKP w Bytomiu

Zabiegamy o remont dworca PKP w Bytomiu

20 Maja 2021

PKP SA przygotowuje się do kontynuacji Programu Inwestycji Dworcowych w latach 2024 - 2030. Jednym z dworców objętych tych programem ma być budynek dworca PKP w Bytomiu przy pl. Michała Wolskiego. Nasz dworzec został wpisany na listę obiektów, które wymagają prac remontowych, dzięki czemu włączono go do dalszych analiz przedinwestycyjnych.

- Zwróciliśmy się do PKP SA z wnioskiem o remont budynku dworca PKP w Bytomiu. W najbliższym czasie czeka nas remont hali peronowej, a także infrastruktury kolejowej przechodzącej przez nasze miasto, dlatego zależy nam na tym, aby inwestycja kolejowa została przeprowadzona w Bytomiu w sposób kompleksowy - mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda. - Z informacji, jakie otrzymaliśmy w odpowiedzi na nasz wniosek od właściciela dworca - spółki PKP SA, budynek został wskazany, jako obiekt wymagający prac remontowych. Walczymy o to, aby PKP wyremontowało bytomski dworzec w najbliższych latach - podkreśla Michał Bieda.

Zabiegamy o remont dworca PKP w Bytomiu

Zgodnie z informacją przekazaną przez PKP SA trwają obecnie prace przygotowawcze związane z kontynuacją Programu Inwestycji Dworcowych na latach 2024-2030, a jego celem jest przeprowadzenie kompleksowej modernizacji wybranych obiektów dworcowych w Polsce. Jednym z nich, który został zakwalifikowany do prac remontowych jest dworzec PKP w Bytomiu. Warto podkreślić, że modernizacja budynku dworca PKP będzie uzależniona od pozyskania przez właściciela - PKP SA dofinansowania zewnętrznego, w tym z Unii Europejskiej.

Zabiegamy o remont dworca PKP w Bytomiu (1) Zabiegamy o remont dworca PKP w Bytomiu (1)
6

Zabiegamy o remont dworca PKP w Bytomiu

Zabiegamy o remont dworca PKP w Bytomiu

Wkrótce ruszy remont linii kolejowej nr 131 oraz hali peronowej dworca PKP

Przypomnijmy, że w 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na opracowanie dokumentacji oraz przebudowę linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory - Bytom - Nakło Śląskie. Na modernizację PKP PLK wyda ponad 1,2 mld zł. Modernizacja magistrali węglowej na odcinku przebiegającym na Górnym Śląsku to jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. PKP przebuduje odcinek linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Bytom - Nakło Śląskie, po którym kursują pociągi pasażerskie, m.in. Kolei Śląskich z Katowic do Bytomia, Tarnowskich Gór, Lublińca oraz Kluczborka, a także pociągi towarowe w kierunku Inowrocławia, Bydgoszczy oraz Gdańska i Gdyni. Prace będą obejmowały roboty torowe na odcinku linii kolejowej przebiegającej przez Bytom, ale także remont stacji Bytom, Bytom Karb, Bytom Północny. Ponadto wymieniona będzie sieć trakcyjna, przebudowane zostaną rozjazdy, wyremontowane i zbudowane na nowo wiadukty kolejowe, a także urządzenia sterowania ruchem.

Zabiegamy o remont dworca PKP w Bytomiu

W Bytomiu zaplanowano również zmianę układu torowego stacji w Bytomiu, modernizacje 2, 3 i 4 peronu, oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji hali nad peronami oraz wymianę poszycia, a także wykonanie kanalizacji deszczowej oraz powstanie nowych elementów małej architektury. Przypomnijmy, że hala peronowa Dworca PKP w Bytomiu wpisana jest do Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Bytomia.

Modernizacja obejmie także stację Bytom - Karb i Bytom - Północny, która zostanie przesunięta o około 500 metrów na północ w kierunku ul. Strzelców Bytomskich, tak by pasażerowie mieli łatwiejszy dostęp do komunikacji miejskiej w dzielnicy Stroszek. Warto dodać, że na peronach pojawią się nowe wiaty, ławki, stojaki na rowery, a także tablice informacyjne. W ramach zaplanowanych prac zostanie wymienione 80 km torów i sieci trakcyjnej. Będą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co sprawi, że zwiększy się przepustowość linii - będzie mogło sprawnie kursować więcej pociągów, w tym dłuższych i cięższych składów towarowych. Lokalne Centrum Sterowania w Bytomiu, wyposażone w nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym, zwiększy poziom bezpieczeństwa, podobnie jak przebudowa przejazdu i przejść dla pieszych. Zaplanowano budowę i przebudowę 29 obiektów, m.in. wiaduktów kolejowych.

Podobne wiadomości:

do góry