• język migowy
  • BIP
Strona główna/Aktualności/Tymczasowe zmiany na ul. Miarki zostaną poddane badaniom i (..)

Tymczasowe zmiany na ul. Miarki zostaną poddane badaniom i konsultacjom społecznym. Zaczynamy 4 października

1 Października 2021

Wprowadzona w połowie września na ulicy Miarki prototypowa, tymczasowa zmiana organizacji ruchu po ponad dwóch tygodniach zostanie poddana szczegółowym badaniom oraz konsultacjom społecznym. W ich trakcie nie tylko zostaną przeprowadzone rozmowy z mieszkańcami i użytkownikami ulicy Miarki, ale również badania wielkości i struktury natężenia ruchu oraz parkowania. Aby poznać nie tylko opinie lokatorów mieszkających przy ulicy Miarki, przy skrzyżowaniu ulicy Miarki z ul. Moniuszki stanie punkt konsultacyjny, w którym przedstawiciele Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów oraz Metropolitarnej Szkoły Prototypowania będą czekać na uwagi i spostrzeżenia mieszkańców Bytomia.

Tymczasowe zmiany na ul. Miarki zostaną poddane badaniom i konsultacjom społecznym. Zaczynamy 4 października

- Wdrożona w połowie września na okres 1,5 miesiąca tymczasowa zmiana organizacji ruchu na ulicy Miarki jest efektem diagnozy występujących na tej ulicy problemów oraz przeprowadzonych analiz i prac przez specjalistów z Metropolitarnej Szkoły Prototypowania, a jej celem jest uspokojenie ruchu i poprawa bezpieczeństwa - mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda. - Minęły dwa tygodnie od wprowadzenia zmian, dlatego pora na zapowiedziane badania prędkości poruszania się, struktury rodzajowej ruchu oraz parkowania, a także konsultacje z mieszkańcami. Wyniki tych analiz są niezbędne, aby podjąć decyzję czy poszczególne elementy prototypowej, tymczasowej organizacji ruchu będą w przyszłości wykorzystane przy tworzeniu docelowej organizacji ruchu na ul. Miarki - podkreśla zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda.

Badania ul. Miarki na początku października. Potrwają cztery dni

Badania i konsultacje społeczne z mieszkańcami rozpoczną się już w najbliższy poniedziałek, 4 października. Przez dwa dni - 4 i 5 października - przedstawiciele Metropolitarnej Szkoły Prototypowania przeprowadzą od 10:00 do 13:00 wywiady z mieszkańcami ulicy Miarki oraz w lokalach usługowych. Z kolei w środę, 6 października od 16:00 do 19:00 przy skrzyżowaniu ulicy Miarki z ul. Moniuszki stanie punkt konsultacyjny, gdzie przedstawiciele Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów oraz Metropolitarnej Szkoły Prototypowania będą czekać na uwagi i spostrzeżenia mieszkańców Bytomia.

Tymczasowe zmiany na ul. Miarki zostaną poddane badaniom i konsultacjom społecznym. Zaczynamy 4 października (7) Tymczasowe zmiany na ul. Miarki zostaną poddane badaniom i konsultacjom społecznym. Zaczynamy 4 października (7)
7

Tymczasowe zmiany na ul. Miarki zostaną poddane badaniom i konsultacjom społecznym. Zaczynamy 4 października

W czwartek, 7 października przeprowadzone zostaną z kolei nagrania mające na celu poznanie nie tylko liczby parkujących samochodów przy ul. Miarki, ale również dostępności wolnych miejsc do parkowania. W tym samym dniu realizowane będą badania wielkości i struktury natężenia ruchu w godzinach szczytu na ul. Miarki i sąsiednich ulicach, a więc między 7:00 a 9:00 oraz od 14:00 do 16:00. Po raz kolejny przy skrzyżowaniu ulicy Miarki z ul. Moniuszki stanie także punkt konsultacyjny, który będzie działał od 10:00 do 18:00.

Infrastruktura, która nie zachęca do przekraczania prędkości

Zmieniona w połowie września organizacja ruchu ma za zadanie wyeliminowanie zachowań niezgodnych z przepisami ustawy o ruchu drogowym. Jej testowanie zaplanowano do końca października, a dzięki wprowadzeniu tymczasowego rozwiązania każdy użytkownik ul. Miarki może przekonać się nie tylko, jakie są konsekwencje zaproponowanych rozwiązań, ale także wyrobić sobie zdanie na temat tych rozwiązań na podstawie własnego doświadczenia oraz wypowiedzieć się, jak ocenia te rozwiązania.

Tymczasowe zmiany na ul. Miarki zostaną poddane badaniom i konsultacjom społecznym. Zaczynamy 4 października

Przypomnijmy, że w ramach prototypowej, tymczasowej organizacji ruchu na ul. Miarki zostało wprowadzone esowanie jezdni, czyli odgięcie toru jazdy dla samochodów. Jezdnia ul. Miarki została też zawężona - z dwóch pasów do jednego na odcinku od gmachu poczty do budynku numer 54, z pozostawieniem odcinka dwupasmowego na początku (od skrzyżowania z pl. Wolskiego i ul. Jagiellońską do gmachu poczty) i na końcu (od budynku nr 54 do rozplotu jezdni w kierunkach na Kraków i na Katowice), a także pasów dodatkowych do skrętu w lewo. Wzdłuż prawie całej ul. Miarki została poprowadzona ścieżka rowerowa. Biegnie ona północną częścią jezdni z wyjątkiem krótkiego fragmentu w sąsiedztwie skrzyżowania z ul. Matejki, gdzie dopuszczony jest ruch rowerowy na chodniku.

Prototypowy projekt zmian organizacji ruchu ul. Miarki w Bytomiu opracował zespół Metropolitalnej Szkoły Prototypowania prowadzonej przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Gmina Bytom otrzymała z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii dofinansowanie w kwocie 70 tys. zł na realizację projektu, który jest największym tego typy w naszym kraju, prowadzonym na najdłuższym odcinku drogi, będącej częścią DK 94.

Podobne wiadomości:

do góry