Ulica Miarki zostanie przywrócona do dwóch pasów przed przystąpieniem PKP PLK do przebudowy wiaduktów w rejonie Zamłynia
4 Stycznia 2023Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami ruszają prace drogowe na ul. Miarki, mające na celu przywrócenie dwóch pasów ruchu. Zmiana ta jest wprowadzona na podstawie projektu przebudowy ul. Miarki w sposób poprawiający bezpieczeństwo pieszych. Roboty drogowe rozpoczną się 5 stycznia i będą prowadzone przy zachowaniu przejezdności ulicy Miarki. W pierwszej kolejności zmienione zostanie oznakowanie poziome zgodnie z nowym projektem. Zmiany budowlane z przebudową skrzyżowania ul. Miarki - Moniuszki - Rostka zostaną przeprowadzone po zakończeniu prac z przebudową wiaduktów w rejonie Zamłynia.
- Pierwotny planowany termin powrotu dwóch pasów na ul. Miarki musiał został przesunięty z uwagi na inne procesy inwestycyjne, głównie projekt przebudowy ul. Piłsudskiego - mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia. - Rozdzielenie prac związanych z oznakowaniem poziomym i pracami budowlanymi jest konieczne, aby nie utrudniać objazdów w czasie prowadzonych robót PKP PLK przy wiaduktach, co będzie się wiązało z ograniczeniem przejazdu pod wiaduktami na Zamłynie - podkreśla wiceprezydent Michał Bieda.
Jakie zmiany zostaną wprowadzone na ul. Miarki?
W rejonie skrzyżowania ul. Miarki - Moniuszki - Rostka pasy jezdni zostaną poszerzone z szerokości 3,25m do 3,50m, w celu zwiększenia esowania jezdni a przez to uspokojenia ruchu w rejonie przejść dla pieszych. Ponadto nastąpi w tym rejonie zmiana geometrii powyższego skrzyżowania w formie malowania poziomego i kierunkowania pasów ruchu za pomocą tzw. separatorów ruchu typu jersey, czyli czerwono - białych zapór drogowych wykorzystywanych na czas prowadzone robót drogowych.
Z kolei na odcinku ul. Miarki od ul. Zamenhoffa do skrzyżowania ul. Miarki z ul. Matejki w związku z przywróceniem dwóch pasów jezdni, w miejscu zlikwidowanego pasa rowerów zostaną wprowadzone miejsca parkingowe, a parkowanie będzie częściowo odbywać się na chodniku. Warto dodać, że utrzymane zostanie przejście dla pieszych w rejonie ul. Miarki 54, o które apelowali mieszkańcy chcący na wysokości skrzyżowania ul. Miarki i Matejki przedostać się na drugą stronę ulicy.
W związku z rozpoczęciem prac mających na celu przywrócenie dwóch pasów ruchu na ul. Miarki, apelujemy do kierowców o zachowanie ostrożności i stosowanie się do wprowadzanych zmian w organizacji ruchu, tym bardziej, że wszystkie roboty związane ze zmianą organizacji ruchu będą prowadzone przy zachowaniu przejezdności ulicy Miarki na całym jej odcinku.

Ulica Miarki zostanie przywrócona do dwóch pasów. 5 stycznia ruszają prace drogowe
Po przywróceniu dwóch pasów ruchu na całym odcinku ul. Miarki rozpoczną się prace związane z wiaduktami kolejowymi w rejonie Zamłynia
Po zakończeniu prac związanych z przywróceniem dwóch pasów ruchu na odcinku ul. Miarki, PKP PLK rozpocznie prace związane z przebudową wiaduktów kolejowych w rejonie Zamłynia, co będzie wiązało się z utrudnieniami drogowymi w rejonie ul. Zabrzańskiej i Łagiewnickiej. Ze względów bezpieczeństwa oraz stosowanej techniki rozbiórki wiaduktów, konieczne będzie częściowe lub całkowite wyłączenie przejazdu drogowo - tramwajowego pod wiaduktami między Śródmieściem a Zamłyniem.
O planowanych przez PKP PLK pracach związanych z rozbiórką wiaduktów będziemy informować na stronie www.bytom.pl oraz w mediach społecznościowych Miasta Bytom.
Jak będzie wyglądała ulica Miarki po przebudowie wiaduktów kolejowych na linii nr 131 - Zamłynie i nad ul. Dojazd?
- Projektowanie docelowej zmiany organizacji ruchu na ul. Miarki musiało zostać przesunięte głównie z powodu konieczności przygotowania złożonego Programu Funkcjonalno - Użytkowego i postępowania na przebudowę ul. Piłsudskiego z budową zbiornika retencyjnego pod pl. Sobieskiego oraz modernizacją kanalizacji deszczowej i sieci wodno-kanalizacyjnej, na którą w części gminnej pozyskaliśmy środki zewnętrzne w wysokości 30 mln zł - mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda. Z tego też powodu dopiero pod koniec 2022 roku zakończyliśmy realizację dokumentacji projektowej ul. Miarki i pozyskaliśmy wszystkie zgody administracyjne - dodaje wiceprezydent Michał Bieda.
Projekt łączy ze sobą roboty budowlane i wprowadzenie nowej organizacji ruchu. W jej ramach na całej długości jezdni powstaną dwa pasy ruchu o szerokości 3,25, pasy postojowe, ciąg pieszo-rowerowy, zostanie przebudowane skrzyżowanie ul. Miarki z Moniuszki i Rostka, wprowadzone elementy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, których celem jest uspokojenie ruchu, jak również zmodernizowane zostaną przejścia dla pieszych i wybudowana zatoka autobusowa w rejonie ul. Matejki.
- Mieszkańcy ul. Miarki podkreślali podczas wdrożenia prototypowania, że najważniejsze są dla nich bezpieczeństwo i poprawa komfortu życia. Opracowany projekt pozwoli zrealizować oczekiwania mieszkańców i zapewnić przepustowość ulicy przy uspokojeniu ruchu drogowego - mówi Paweł Wittich, zastępca dyrektora ds. technicznych Miejskiego Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu.
Podobne wiadomości:
- Uwaga kierowcy! Rusza kolejny etap remontu wiaduktu nad ul. Strzelców Bytomskich w Stroszku 2025-02-07
- Ruszają kolejne prace przy wiadukcie nad ul. Zabrzańską. Będzie objazd do Łagiewnik 2025-01-15
- 15 grudnia wracają pociągi do Bytomia od strony Chorzowa i Tarnowskich Gór 2024-12-06
- Przebudowa wiaduktu nad ul. Zabrzańską. 6 i 7 listopada przejazd pod wiaduktem będzie zamykany na noc 2024-11-06
- Przebudowa linii kolejowej nr 131 dobiega końca. Ruch towarowy został już przywrócony 2024-10-28
- Milonga przy ul. Miarki 2024-10-15
- W sobotę nie będzie możliwości przejechania pod wiaduktem nad ul. Chorzowską 2024-10-04
- Przebudowa wiaduktu nad ul. Zabrzańską. 2 października przejazd pod wiaduktem będzie zamknięty na noc 2024-10-02
- Zamknięty przejazd i przejście dla pieszych pod wiaduktem nad ul. Sikorskiego 2024-07-24
- Kolejny etap przebudowy wiaduktu kolejowego nad ul. Strzelców Bytomskich 2024-07-18