Jak sprzedawcy informują o cenach? Kontrola Inspekcji Handlowej
19 Kwietnia 2021Czy konsument wie ile zapłaci za produkt? Jak o tym informują sprzedawcy? Sprawdziliśmy to w ponad 2,2 tys. sklepach. Co drugi z nich popełnia błędy. Inspektorzy sprawdzili oznaczenie ceną ponad 470 tys. partii produktów. Zastrzeżenia wzbudziło prawie 60 tys. partii (12,4 proc.) - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Podstawowym prawem konsumenta jest prawo do rzetelnej informacji. Konsument ma zatem prawo wiedzieć ile kosztuje dany produkt lub usługa. Cena musi być widoczna, czytelna i jednoznaczna. Jeśli na półce widnieje niższa cena niż przy kasie - konsument ma prawo kupić produkt po niższej cenie. Przepisy nie wymagają, aby cena znajdowała się na każdym towarze. Znajdziemy ją na wywieszce - w sklepie, w kiosku, na poczcie - lub w cenniku. Porównujmy, ile kosztują podobne produkty. Ułatwiają to tzw. ceny jednostkowe - za kilogram, litr, 100 gramów, czy sztukę. Sprzedawca ma obowiązek je podawać - mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Więcej na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Podobne wiadomości:
- Wełna jedynie na etykiecie – decyzje Prezesa UOKiK 2024-04-16
- Światowy Dzień Konsumenta 2024-03-12
- Grupa OLX – decyzja Prezesa UOKiK 2024-02-27
- UOKiK informuje. Nieautoryzowane transakcje - kolejne wszczęcia 2024-02-15
- Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK 2023-12-28
- Black Friday - jasne ceny 2023-11-23
- Zobowiązanie i kara - decyzje Prezesa UOKiK w sprawie eBilet 2023-11-16
- Fałszywy licznik czasu u pośrednika, który udaje sklep 2023-09-22
- Webinar dla konsumentów 2023-07-25
- Przesyłki "niespodzianki" - Komunikat UOKiK 2023-07-21