Seniorze, zostań telefonicznym wolontariuszem
10 Lutego 2020Bytom przygotowuje się do udziału w tym projekcie, finansowanym ze środków z Unii europejskiej, od lutego 2019 roku. Seniorzy zostali poroszeni przez lidera projektu, Centrum Doradztwa Strategicznego z Krakowa, do udziału w warsztatach, podczas których wypracowana została diagnoza potrzeb seniorów w Bytomiu. Zdajemy sobie sprawę z tego, że będzie to telefon przede wszystkim dla osób, które nie wychodzą z domu i są samotne - mówi Hildegarda Tyburczyk, przewodnicząca Bytomskiej Rady Seniorów. Z naszej diagnozy potrzeb wynika również, że wiele osób chce korzystać z oferty kulturalnej, a nie wie, jak i gdzie szukać informacji. Chcielibyśmy również, żeby przynajmniej jeden dzień w tygodniu przy naszym telefonie dyżurował lekarz.
30-103 Kraków, ul. Włóczków 22/3. Będzie można też złożyć formularz rekrutacyjny osobiście podczas spotkania w Urzędzie Miejskim w Bytomiu 28 lutego (o szczegółach będziemy informować).
Po zakwalifikowaniu się do projektu, wolontariusz będzie zobowiązany do pełnienia telefonicznych dyżurów przez 4 godziny w miesiącu. Senioralne Centrum Telefoniczne czynne będzie od poniedziałku do piątku od 10.00 do 14.00.
Przypomnijmy, call center dla seniorów to odpowiednik łotewskiego programu "Let us be active!", w którym seniorzy niosą telefoniczną pomoc innym seniorom. Polega on na stworzeniu telefonicznej centrali, w której dyżurują starsze osoby (najczęściej na emeryturze) i udzielają porad innym seniorom. Zakres jest dość rozległy - od namiarów na różne instytucje, przez informacje na temat wydarzeń w mieście, po rozmowy o problemach. Bytom weźmie udział w projekcie jako jedno z trzech miast w Polsce (oprócz Wałbrzycha i Rybnika).
Projekt "Halo Aktywni 60+" otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.