Remontowana hala peronowa w Bytomiu już działa – od dziś korzystają z niej pasażerowie Kolei Śląskich
16 Października 2024S18 to najbardziej punktualna linia w siatce połączeń Kolei Śląskich. Punktualnie o godz. 5:13 w środę, 16 października w trasę z Bytomia do Gliwic ruszył pierwszy z zaplanowanych na ten dzień pociągów regionalnego przewoźnika. To pierwszy skład, który wyjechał z remontowanej hali peronowej bytomskiego dworca, gdzie prowadząca remont spółka PKP PLK uruchomiła dla pasażerów peron trzeci.
Wtorek, 15 października był ostatnim dniem funkcjonowania peronu tymczasowego przy bytomskim dworcu. Od 16 października pasażerowie mogą korzystać ze spektakularnej, przeszklonej hali peronowej, a konkretnie z peronu trzeciego, bo pozostałe wciąż są w remoncie.
Zabytkowy charakter i udogodnienia
Dojście do peronu jest możliwe od strony budynku dworca i tunelu zachodniego, dzięki przebudowanym przejściom podziemnym. Jak informuje PKP PLK, pozostałe dwa perony bytomskiej stacji będą oddane w miarę postępu prac.
– Pochodząca z 1929 roku historyczna hala peronowa dworca PKP przechodzi prawdziwą metamorfozę. Dzięki kompleksowej przebudowie hala zyskuje nowe funkcjonalności i staje się przyjazna dla osób, które mają trudności w poruszaniu się – mówi Mariusz Wołosz, prezydent Bytomia. – Przebudowa całego odcinka magistrali węglowej w Bytomiu sprawi, że mieszkańcy zyskają dogodne i szybkie połączenia kolejowe z miastami Metropolii – dodaje prezydent Bytomia.
Remontowana hala peronowa w Bytomiu już działa – od dziś korzystają z niej pasażerowie Kolei Śląskich
Szybko i punktualnie
Pierwszym pociągiem, który odjechał z bytomskiego dworca był pojazd Kolei Śląskich. Punktualność pociągów na linii S18 Bytom – Gliwice kształtuje się na poziomie 99 proc. Wszystko za sprawą faktu, że pociągi między Bytomiem a Gliwicami kursują bez udziału ruchu dalekobieżnego. W dni robocze to 15 par pociągów, a w dni wolne 11 par. Punktualność i krótki czas przejazdu doceniają pasażerowie. Po uruchomieniu połączenia w grudniu 2021 roku, z pociągów Kolei Śląskich korzystało średnio 177 pasażerów dziennie. W 2022 roku było to już średnio 227 podróżnych dziennie, a w 2023 roku aż 570.
– Stopniowe otwieranie nowej hali peronowej to świetna wiadomość dla podróżnych z Bytomia i Gliwic, którzy coraz częściej wybierają pociągi Kolei Śląskich w drodze do pracy czy do szkoły. Cieszymy się, że to wyjątkowe miejsce odzyskuje swój dawny blask – mówi Krzysztof Klimosz, prezes Kolei Śląskich i dodaje: – Po oddaniu do użytku całej hali i remontowanego szlaku kolejowego, pociągi Kolei Śląskich pojadą z Bytomia także w kierunku Katowic i Tarnowskich Gór. Zgodnie z zapowiedziami PKP PLK, będzie to możliwe już w grudniu wraz z wprowadzeniem nowego rocznego rozkładu jazdy – dodaje prezes Kolei Śląskich.
Podobne wiadomości:
- Przebudowa wiaduktu nad ul. Zabrzańską. 6 i 7 listopada przejazd pod wiaduktem będzie zamykany na noc 2024-11-06
- Kolej na dobre przesiadki w GZM 2024-10-31
- Przebudowa linii kolejowej nr 131 dobiega końca. Ruch towarowy został już przywrócony 2024-10-28
- Z przebudowanej hali peronowej w Bytomiu znowu odjadą pociągi 2024-10-11
- Przebudowa wiaduktu nad ul. Zabrzańską. 9 i 10 października przejazd pod wiaduktem będzie zamykany na noc 2024-10-09
- Przebudowa wiaduktu nad ul. Zabrzańską. 19 i 20 września przejazd pod wiaduktem będzie zamykany na noc 2024-09-19
- W weekend nie przejedziemy pod wiaduktem nad ul. Zabrzańską. Będą zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej 2024-08-28
- Trwa budowa peronów w Karbiu, przebudowa wiaduktów i wykończenie hali peronowej 2024-08-20
- Zamknięty przejazd i przejście dla pieszych pod wiaduktem nad ul. Sikorskiego 2024-07-24
- Kolejny etap przebudowy wiaduktu kolejowego nad ul. Strzelców Bytomskich 2024-07-18