Możesz zmienić przestrzeń. Konsultacje projektu uchwały
10 Kwietnia 2019Co powinno znaleźć się w "uchwale reklamowej"? Miasto przystępuje do opracowania dokumentu i czeka na sugestie mieszkańców. Od 12 kwietnia do 13 maja każdy, kto ma jakąś uwagę czy pomysł, może podzielić się nimi z pracownikami Wydziału Architektury UM.
Chodzi nam o to, by zebrać jak najwięcej informacji o tym, co mieszkańcom w funkcjonującym ładzie przestrzennym przeszkadza, co chcieliby zmienić - mówi Bartosz Malczyk, naczelnik Wydziału Architektury UM. Może są to na przykład reklamy wielkoformatowe wzdłuż ulic, siatki zasłaniające fasady budynków albo reklamy w pobliżu placów zabaw, których treść nie jest przeznaczona dla najmłodszych.
Jak zaznacza Bartosz Malczyk, miasto czeka również na opinie przedsiębiorców-reklamodawców. Niewykluczone, że konsultacje społeczne zdołają przekonać właścicieli firm, że porządek w przestrzeni będzie służył także im, bo ich przekaz do odbiorców stanie się bardziej czytelny - podkreśla naczelnik Wydziału Architektury.
To pierwszy etap konsultacji społecznych dotyczący uchwały krajobrazowej. W planach są jeszcze ankiety, spotkania, warsztaty, a także powołanie specjalnego zespołu.
Przypomnijmy, o tym, że miasto ma przygotować uchwałę ustalającą "Zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń" radni zadecydowali podczas sesji 28 stycznia. Według założeń, miasto ma być podzielone na kilka obszarów. Dla każdego z nich mają być ustalone różne zasady umiejscawiania reklam – inne dla historycznego Śródmieścia, a inne na przykład dla osiedli mieszkaniowych czy terenów zielonych.
Ze względu na to, że procedura jest dość skomplikowana, bo zbliżona do planów zagospodarowania przestrzennego i wymaga wielu uzgodnień, prace nad uchwałą mogą potrwać kilkanaście miesięcy.