Z przebudowanej hali peronowej w Bytomiu znowu odjadą pociągi
11 Października 2024Dobiega końca przebudowa pochodzącej z 1929 roku hali peronowej w Bytomiu, która już od środy 16 października zostanie ponownie udostępniona podróżującym. Mimo że nadal trwają prace na 1 i 2 peronie, zakończyły się już roboty na peronie 3, dzięki czemu pociągi na trasie Bytom – Gliwice będą tam rozpoczynały i kończyły jazdę. Dojście do peronu 3 będzie możliwe zarówno od strony budynku dworca, jak i tunelu zachodniego. Ułatwieniem dla osób z niepełnosprawnościami będą windy.
Do tej pory podróżni korzystali z tymczasowego peronu nr 5 poza halą peronową od strony ul. Zabrzańskiej. Z niego odjeżdżały pociągi Kolei Śląskich kursujące na trasie Bytom – Gliwice. Od środy 16 października podróżni będą mogli korzystać z nowego 3 peronu pod halą peronową wyposażonego w oświetlenie, nagłośnienie, ławki, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy, windy oraz połączonego z obydwoma przejścia podziemnymi.
Uwaga! Tymczasowy peron nr 5 zostanie od 16 października wyłączony z użytkowania.
Historyczna hala peronowa odnowiona
Przypomnijmy, że wybudowana w 1929 roku hala peronowa dworca PKP przeszła prawdziwą metamorfozę. Hala ma nowy dach z blachy cynkowo-tytanowej, powróciły także historyczne przeszklenia, konstrukcja hali została wzmocniona i wypiaskowana, a po obydwu stronach hali pojawiły się nowe ledowe napisy BYTOM, które będą witały pasażerów przyjeżdżających do naszego miasta. Na peronach przebudowanej hali zachowano pierwotny układ płytek w karo zgodnie z zaleceniami Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Z przebudowanej hali peronowej w Bytomiu znowu odjadą pociągi
W grudniu dojedziemy pociągiem do Bytomia od strony Chorzowa i Tarnowskich Gór
Wykonawca przebudowy linii kolejowej nr 131, czyli popularnej magistrali węglowej firma PORR SA nadal prowadzi prac na peronach nr 1 i 2 pod halą peronową oraz na odcinku z Chorzowa Starego do Bytomia Karbia. Roboty budowlane trwają także na drugim peronie przystanku kolejowego Bytom-Karb i przy budowie nowego peronu w Bytomiu-Stroszku.
Zgodnie z planami PKP PLK prace na tym odcinku powinny zakończyć się w grudniu, tak aby jeszcze w 2024 roku wróciły na tory pociągi pasażerskie do Bytomia od strony Chorzowa i Tarnowskich Gór.
Rozkład jazdy PKP pociągów na trasie Bytom - Gliwice dostępny jest na stronie Rozkład Jazdy - Koleje Śląskie
Podobne wiadomości:
- Przebudowa ul. Cyryla i Metodego. Od 15 kwietnia tymczasowa zmiana organizacji ruchu 2025-04-14
- Ulica Tysiąclecia - wykonawca nie zrealizował inwestycji w terminie. MZDiM nalicza kary umowne 2025-04-02
- Ruszyła warta prawie 10,7 mln zł przebudowa ulicy Cyryla i Metodego w Łagiewnikach 2025-03-28
- Trwa przebudowa ul. Nickla. Pierwsze odcinki drogi są już prawie gotowe 2025-03-20
- Pociągiem z Bytomia na lotnisko w Pyrzowicach 2025-03-04
- Uwaga kierowcy! Przebudowa wiaduktu w Radzionkowie. Będą utrudnienia dla kierowców w Radzionkowie i Bytomiu-Stroszku 2025-02-20
- Uwaga kierowcy! Od piątku, 21 lutego kolejna zmiana w organizacji ruchu pod wiaduktem na ul. Zabrzańskiej 2025-02-19
- Uwaga kierowcy! Rusza kolejny etap remontu wiaduktu nad ul. Strzelców Bytomskich w Stroszku 2025-02-07
- Historyczny neon znowu świeci 2024-12-19
- Budowa kolei do Rudy Śląskiej i Zabrza. Miasto pozyskało środki z GZM 2024-12-19