• język migowy
  • BIP
Strona główna/Aktualności/Wydział Komunikacji UM częściowo zamknięty - (..)

Wydział Komunikacji UM częściowo zamknięty - aktualizacja

26 Marca 2021

Po tym jak wśród pracowników Wydziału Komunikacji Urzędu Miejskiego wystąpiły przypadki zakażeń koronawirusem, Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna wydała decyzję o obowiązku kwarantanny dla części wydziału. Oznacza to, że do odwołania, klienci muszą się liczyć z brakiem możliwości załatwienia spraw związanych z rejestracją pojazdów.

Od 23 marca klienci, którzy umówią swoją wizytę przez internet, będą mogli załatwić sprawy związane z prawami jazdy.

- To trudna i frustrująca sytuacja zarówno dla pracowników, którzy pracują w  znacznie ograniczonym składzie, jak też dla klientów, którzy narażeni są na niedogodności przez brak możliwości załatwienia sprawy. Najważniejsze jednak są kwestie bezpieczeństwa, dlatego apeluję o wyrozumiałość - mówi Sekretarz Miasta Mirosław Luks.

 Zaczekaj z rejestracją auta

Do czasu unormowania się sytuacji Wydział Komunikacji będzie obsługiwał tylko klientów, którzy zakupili w salonie nowe smaochody lub sprowadzili zza granicy. Rezerwacje terminów na przerejstrowanie pojazdów będą anulowane. Od 29 marca istnieje jednak możliwość odbioru dowodu rejestracyjnego oraz dokonywania zmian w dokumentach. Wizyta będzie możliwa tylko po wcześniejszym umówieniu przez internet. O innych zmianach w Wydziale Komunikacji będziemy informować na bieżąco.

 Wydział Komunikacji to w urzędzie newralgiczna komórka i często pojawiają się pytania czy zadań wykonywanych przez pracowników zajmujących się rejestracją pojazdów nie sposób powierzyć innym urzędnikom.

- Nie jest to możliwe w tak krótkim czasie, gdyż wymaga gruntownej znajomości specjalistycznych programów i uzyskania dostępu do ogólnopolskich systemów bazodanowych Ministerstwa Cyfryzacji - mówi Mirosław Luks.

 Skorzystaj ze skrzynki podawczej

 

Klienci, którzy zakupili pojazd w kraju już zarejestrowany i muszą dokonać zgłoszenia w Wydziale Komunikacji do 30 dni, aby zachować ten termin, mogą zgłosić zakup samochodu pobierając w Punkcie Informacyjnym formularz. Po wypełnieniu go wraz z kserokopią dowodu zakupu, w opisanej kopercie należy go złożyć w skrzynce podawczej zlokalizowanej po wejściu do budynku głównego Urzędu Miejskiego przy ul. Parkowej 2. To zgłoszenie pozwoli na zachowanie 30-dniowego, obowiązkowego terminu.

Formularz można również pobrać z Biuletynu Informacji Publicznej: link do formularza, lub pobrać go poniżej. Istnieje również możliwość wysłania formularza wraz z kopią dowodu zakupu pocztą tradycyjną. W tym przypadku obowiązuje data stempla pocztowego.

 

Adres do wysyłki:
Urząd Miejski w Bytomiu
Wydział Komunikacji
ul. Parkowa 2
41-902 Bytom

Kategoria: Powiązane pliki [1]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Pliki
pdf 2021-03-19 Formularz - Zawiadomienie o zbyciu pojazdu lub nabyciu pojazdu
ilość pobrań: 901
Formularz - Zawiadomienie o zbyciu pojazdu lub nabyciu pojazdu 1.43MB zobacz
do góry