Umowa na modernizację linii kolejowej nr 131 podpisana
18 Grudnia 2020PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na opracowanie dokumentacji oraz przebudowę linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory - Bytom - Nakło Śląskie. Na modernizację PKP PLK wyda ponad 1,2 mld zł. W ramach inwestycji remontu doczeka się hala peronowa bytomskiego Dworca PKP.
Modernizacja magistrali węglowej na odcinku przebiegającym na Górnym Śląsku to jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. PKP przebuduje odcinek linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Bytom - Nakło Śląskie, po którym kursują pociągi pasażerskie, m.in. Kolei Śląskich z Katowic do Bytomia, Tarnowskich Gór, Lublińca oraz Kluczborka oraz pociągi towarowe w kierunku Inowrocławia, Bydgoszczy oraz Gdańska i Gdyni. Prace będą obejmowały roboty torowe na odcinku linii kolejowej przebiegającej przez Bytom, ale także remont stacji Bytom, Bytom Karb, Bytom Północny. Ponadto wymieniona będzie sieć trakcyjna, przebudowane zostaną rozjazdy, wyremontowane i zbudowane na nowo wiadukty kolejowe, a także urządzenia sterowania ruchem.
To kolejna dobra informacja dla naszego miasta, tym bardziej, że w ramach modernizacji linii kolejowej, odnowiona zostanie hala peronowa. Na tej inwestycji z pewnością skorzystają mieszkańcy Bytomia, którzy podróżują koleją do szkół oraz pracy - mówi prezydent Bytomia, Mariusz Wołosz.
Warto podkreślić, że zaplanowano również zmianę układu torowego stacji w Bytomiu, modernizacje 2, 3 i 4 peronu, oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji hali nad peronami oraz wymianę poszycia dachu, a także wykonanie kanalizacji deszczowej oraz powstanie nowych elementów małej architektury. Przypomnijmy, że hala peronowa Dworca PKP w Bytomiu wpisana jest do Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Bytomia.
Modernizacja obejmie także stację Bytom - Karb i Bytom - Północny, która zostanie przesunięta o około 500 metrów na północ w kierunku ul. Strzelców Bytomskich, tak by pasażerowie mieli łatwiejszy dostęp do komunikacji miejskiej w dzielnicy Stroszek. Warto dodać, że na peronach pojawią się nowe wiaty, ławki, stojaki na rowery, a także tablice informacyjne.
W ramach zaplanowanych prac oprócz remontów torów i stacji kolejowych zmodernizowane lub wybudowane od podstaw zostaną również budynki i urządzenia służące prowadzeniu i sterowaniem ruchu kolejowego.
Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z większą prędkością. Poprawi się też komfort obsługi podróżnych na stacjach i przystankach osobowych, które zostaną dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.
Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory - Bytom - Radzionków - Nakło Śląskie realizowane będą w ramach projektu modernizacji linii kolejowej C-E 65 na odcinku Chorzów Batory - Tarnowskie Góry - Karsznice - Inowrocław - Bydgoszcz - Maksymilianowo.

Umowa na modernizację linii kolejowej nr 131 podpisana
Umowa na modernizację linii kolejowej nr 131 podpisana
Podobne wiadomości:
- Uwaga kierowcy! Przebudowa wiaduktu w Radzionkowie. Będą utrudnienia dla kierowców w Radzionkowie i Bytomiu-Stroszku 2025-02-20
- Uwaga kierowcy! Rusza kolejny etap remontu wiaduktu nad ul. Strzelców Bytomskich w Stroszku 2025-02-07
- Budowa kolei do Rudy Śląskiej i Zabrza. Miasto pozyskało środki z GZM 2024-12-19
- 15 grudnia wróciły pociągi do Bytomia od strony Tarnowskich Gór i Chorzowa 2024-12-15
- Przebudowa wiaduktu nad ul. Zabrzańską. 6 i 7 listopada przejazd pod wiaduktem będzie zamykany na noc 2024-11-06
- Kolej na dobre przesiadki w GZM 2024-10-31
- Przebudowa linii kolejowej nr 131 dobiega końca. Ruch towarowy został już przywrócony 2024-10-28
- Remontowana hala peronowa w Bytomiu już działa – od dziś korzystają z niej pasażerowie Kolei Śląskich 2024-10-16
- Z przebudowanej hali peronowej w Bytomiu znowu odjadą pociągi 2024-10-11
- Przebudowa wiaduktu nad ul. Zabrzańską. 9 i 10 października przejazd pod wiaduktem będzie zamykany na noc 2024-10-09