Trwa przebudowa torowiska tramwajowego z centrum do zajezdni w Stroszku
27 Lutego 2023Roboty związane z modernizacją torowiska tramwajowego z centrum na Stroszek realizowane są obecnie na dwóch odcinkach. W ostatnich trzech tygodniach na odcinku od pętli tramwajowej w Stroszku do przystanku Stroszek Kopalnia trwał montaż szyn do podkładów strunobetonowych. W najbliższym czasie wykonawca inwestycji będzie kontynuował budowę warstw konstrukcyjnych, podkładów oraz płyt podtorowych. Następnie przystąpi do montażu szyn.
Praktycznie gotowy jest odcinek torowiska tramwajowego w rejonie Urzędu Miejskiego w Bytomiu, gdzie do montażu pozostała jeszcze sieć trakcyjna oraz wykonanie dwóch peronów przystankowych. Ostatnio wykonawca zakończył realizację 3 przejazdów przez torowisko i jednego przejścia dla pieszych na Stroszku. Na odcinku od Dąbrowy Miejskiej do ul. Piłkarskiej zakończyły się prace związane z zabudową warstwy z tłucznia, a wkrótce rozpocznie się montaż podkładów strunobetonowych.
Przebudowa torowiska tramwajowego od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich i Sądowej do zajezdni w Stroszku to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych przez spółkę Tramwaje Śląskie w Bytomiu. Linia ta łączy bowiem centrum Bytomia z Dąbrową Miejską, a także osiedlem im. gen. Ziętka oraz Stroszkiem, zapewniając mieszkańcom tych dzielnic dojazd do centrum, ale również Chorzowa i Katowic. Realizacja tej inwestycji podzielona jest na odcinki, a mimo trwających prac, cały czas utrzymywany jest ruch tramwajowy na tej linii.

Trwa przebudowa torowiska tramwajowego z centrum do zajezdni w Stroszku
Jaki jest zakres prac modernizacyjnych?
Przebudowa torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w Bytomiu od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z ul. Sądową do zajezdni Stroszek obejmuje odcinek ok. 14 tys. metrów toru pojedynczego. Przeznaczony do modernizacji odcinek jest linią niemal w całości dwutorową, wydzieloną. Jedynie przy Szkole Podstawowej Mistrzostwa Sportowego linia na nieco ponad stumetrowym fragmencie jest jednotorowa i w ramach tej inwestycji zostanie ona zastąpiona linią dwutorową.
Odcinek przeznaczony do przebudowy obejmuje torowisko wzdłuż ulic: Tarnogórskiej, Strzelców Bytomskich oraz Władysława Łokietka wraz z pętlą tramwajową przy zajezdni Stroszek. W ramach inwestycji dwutorowa linia tramwajowa wybudowana zostanie w technologii klasycznej na podkładach strunobetonowych, zaś przejazdy torowo-drogowe i przejścia przez torowisko powstaną z użyciem prefabrykowanych płyt torowych. Przebudowany zostanie układ zasilania wraz ze słupami i siecią trakcyjną. Wybudowane zostaną nowe perony tramwajowe, zamontowane elektrycznie sterowane i podgrzewane zwrotnice oraz system smarownic minimalizujący hałas.
Przypomnijmy, że przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od Śródmieścia Bytomia /od skrzyżowania ul. Sądowej z Powstańców Warszawskich/ do zajezdni w Stroszku kosztuje łącznie 88,5 mln zł.
Podobne wiadomości:
- Przebudowa wiaduktu kolejowego w Rozbarku. Zmiany w kursowaniu linii tramwajowych nr 6 i 19 2025-04-25
- Uwaga pasażerowie linii tramwajowych nr 2 i 5. Zmiany w kursowaniu tramwajów od 5 do 7 kwietnia 2025-04-04
- Uwaga pasażerowie! 29 i 30 marca zmiany w kursowaniu linii tramwajowych na Stroszek 2025-03-28
- Miasto pozyskało prawie 4,4 mln zł na przebudowę ważnych skrzyżowań tramwajowych 2025-03-26
- Uwaga kierowcy i pasażerowie! Wymiana torowiska tramwajowego w Szombierkach. Będą utrudnienia w ruchu 2025-02-14
- Zmiany w rozkładach jazdy linii tramwajowych nr 2, 5, 6, 19, 30 i 49 2025-01-26
- 10 listopada otwarty zostanie wjazd na ul. Arki Bożka w rejonie stacji benzynowej 2024-11-08
- Prace torowe w rejonie przystanku Szombierki Ratusz. Będą zmiany w kursowaniu tramwajów 2024-11-07
- Roboty torowe na ul. Moniuszki. 19 i 20 października będą zmiany w kursowaniu tramwajów 2024-10-17
- Będzie dodatkowa para kursów na trasie Bytom pl. Sikorskiego – Chorzów Batory Zajezdnia 2024-10-01