Trwa przebudowa linii tramwajowej na Stroszek. Ruszają przebudowy przejazdów tramwajowych
28 Marca 2023Roboty związane z modernizacją torowiska tramwajowego z centrum na Stroszek wkraczają w kolejny etap. Od środy 29 marca rozpoczną się prace związane z przebudową przejazdów tramwajowych. W pierwszej kolejności wykonawca inwestycji przebuduje torowisko tramwajowe na przejeździe przez ulicę Leśną, następnie przez ul. Dąbrowa Miejska i Węglową. Na czas prowadzonych prac, dla kierowców zostaną wprowadzone objazdy.
Zobacz, jakie przygotowano objazdy dla kierowców
Zmiany w organizacji ruchu w związku z przebudową przejazdu tramwajowego przez ul. Leśną
Prace związane z przebudową przejazdu tramwajowego w ul. Leśnej potrwają od 29 marca do 3 kwietnia. W tym czasie zostaną wprowadzone objazdy: do ul. Leśnej ulicami: Strzelców Bytomskich, Węglową i Topolową; natomiast do ul. Strzelców Bytomskich - ulicami: Leśną, Topolową i Węglową.
Zmiany w organizacji ruchu w związku z przebudową przejazdu tramwajowego przez ul. Dąbrowa Miejska
Prace związane z przebudową przejazdu tramwajowego w ul. Dąbrowa Miejska potrwają od 31 marca do 2 kwietnia. W tym czasie zostaną wprowadzone objazdy: do Stolarzowic - ulicami: od ronda „Solidarności” - al. Jana Nowaka Jeziorańskiego i dalej do ul. Celnej i Dąbrowa Miejska; do ul. Strzelców Bytomskich i Stroszka - Celną, al. Jana Nowaka Jeziorańskiego, Strzelców Bytomskich (zjazd z obwodnicy w kierunku na Tarnowskie Góry - Poznań).
Zmiany w organizacji ruchu w związku z przebudową przejazdu tramwajowego przez ul. Węglową
Prace związane z przebudową przejazdu tramwajowego w ul. Węglowej potrwają od 4 do 7 kwietnia. W tym czasie zostaną wprowadzone objazdy: do ul. Węglowej - ulicami: Strzelców Bytomskich, al. Jana Nowaka Jeziorańskiego (wjazd na łącznicę w kierunku na Gliwice i Opole) i dalej ul. Celną i Zachodnią; do ul. Strzelców Bytomskich - ulicami: Topolową, Węglową, Zachodnią, Celną, Dąbrowa Miejska do ronda „Solidarności”.

Trwa przebudowa linii tramwajowej na Stroszek. Ruszają przebudowy przejazdów tramwajowych
Uwaga pasażerowie linii nr 167
W piątek 31 marca przystanek Dąbrowa Miejska Celna nż 01 i 02 zostanie tymczasowo zawieszony. W zamian do obsługi przez linię 167 zostanie włączony przystanek Dąbrowa Miejska Kościół nż 01 i 02.
Ze zmianami możecie się zapoznać na stronie Zarządu Transportu Metropolitalnego
Zachęcamy również do sprawdzania bieżących informacji, które można znaleźć w aplikacji M2GO Info i w Systemie Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz do kontaktu z bezpłatną infolinią pod numerem 800 16 30 30.
Jaki jest zakres prac modernizacyjnych?
Przebudowa torowiska tramwajowego od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich i Sądowej do zajezdni w Stroszku to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych przez spółkę Tramwaje Śląskie w Bytomiu. Linia ta łączy bowiem centrum Bytomia z Dąbrową Miejską, a także osiedlem im. gen. Ziętka oraz Stroszkiem, zapewniając mieszkańcom tych dzielnic dojazd do centrum, ale również Chorzowa i Katowic. Realizacja tej inwestycji podzielona jest na odcinki, a mimo trwających prac, cały czas utrzymywany jest ruch tramwajowy na tej linii.
Inwestycja obejmuje odcinek ok. 14 tys. metrów toru pojedynczego. Przeznaczony do modernizacji odcinek jest linią niemal w całości dwutorową, wydzieloną. Jedynie przy Szkole Podstawowej Mistrzostwa Sportowego linia na nieco ponad stumetrowym fragmencie jest jednotorowa i w ramach tej inwestycji zostanie ona zastąpiona linią dwutorową.
Odcinek przeznaczony do przebudowy obejmuje torowisko wzdłuż ulic: Tarnogórskiej, Strzelców Bytomskich oraz Władysława Łokietka wraz z pętlą tramwajową przy zajezdni Stroszek. W ramach inwestycji dwutorowa linia tramwajowa wybudowana zostanie w technologii klasycznej na podkładach strunobetonowych, zaś przejazdy torowo-drogowe i przejścia przez torowisko powstaną z użyciem prefabrykowanych płyt torowych. Przebudowany zostanie układ zasilania wraz ze słupami i siecią trakcyjną. Wybudowane zostaną nowe perony tramwajowe, zamontowane elektrycznie sterowane i podgrzewane zwrotnice oraz system smarownic minimalizujący hałas.
Przypomnijmy, że przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od Śródmieścia Bytomia /od skrzyżowania ul. Sądowej z Powstańców Warszawskich/ do zajezdni w Stroszku kosztuje łącznie 88,5 mln zł.
Podobne wiadomości:
- Przebudowa wiaduktu kolejowego w Rozbarku. Zmiany w kursowaniu linii tramwajowych nr 6 i 19 2025-04-25
- Uwaga pasażerowie linii tramwajowych nr 2 i 5. Zmiany w kursowaniu tramwajów od 5 do 7 kwietnia 2025-04-04
- Uwaga pasażerowie! 29 i 30 marca zmiany w kursowaniu linii tramwajowych na Stroszek 2025-03-28
- Miasto pozyskało prawie 4,4 mln zł na przebudowę ważnych skrzyżowań tramwajowych 2025-03-26
- Od 9 marca pasażerowie skorzystają z nowego przystanku kolejowego Bytom-Stroszek 2025-03-06
- Uwaga kierowcy i pasażerowie! Wymiana torowiska tramwajowego w Szombierkach. Będą utrudnienia w ruchu 2025-02-14
- Uwaga kierowcy! Rusza kolejny etap remontu wiaduktu nad ul. Strzelców Bytomskich w Stroszku 2025-02-07
- Zmiany w rozkładach jazdy linii tramwajowych nr 2, 5, 6, 19, 30 i 49 2025-01-26
- Miasto pozyskało dofinansowanie na pierwsze z trzech centrów przesiadkowych w Bytomiu 2025-01-03
- Otwarcie przejazdu pod wiaduktami w Rozbarku i Dąbrowie Miejskiej 2024-12-18