• język migowy
  • BIP
Strona główna/Aktualności/Rusza modernizacja linii nr 131. Od 13 marca nie będą (..)

Rusza modernizacja linii nr 131. Od 13 marca nie będą kursować pociągi pasażerskie na trasie Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice

8 Marca 2022

Logo PKP

W niedzielę 13 marca rusza długo oczekiwana przez pasażerów modernizacja linii nr 131 na odcinku Chorzów Batory - Nakło Śląskie. Przebudowana zostanie nie tylko infrastruktura torowa, sieć trakcyjna, rozjazdy, wiadukty kolejowe, ale również hala peronowa Dworca PKP oraz przystanki Bytom Karb i Bytom Północny. Rozpoczynająca się 13 marca modernizacja linii kolejowej nr 131 oznacza, że na odcinku Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice nie będą kursowały pociągi pasażerskie, a Koleje Śląskie, których składy dominują na remontowanym odcinku, uruchomią autobusową komunikację zastępczą na trasie z Tarnowskich Gór do Katowic. Pociągi na tej trasie nie będą kursowały od 13 marca do odwołania.

Rusza modernizacja linii nr 131. Od 13 marca nie będą kursować pociągi pasażerskie na trasie Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice

- Modernizacja linii nr 131, czyli magistrali węglowej na odcinku przebiegającym na Górnym Śląsku to jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. PKP przebuduje odcinek linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Bytom - Nakło Śląskie, po którym kursują pociągi pasażerskie, m.in. Kolei Śląskich z Katowic do Bytomia, Tarnowskich Gór i Lublińca oraz pociągi towarowe w kierunku Inowrocławia, Bydgoszczy, a także Gdańska i Gdyni - mówi prezydent Bytomia Mariusz Wołosz. - Inwestycja ta z pewnością wpłynie na poprawę komunikacji między największymi miastami konurbacji górnośląskiej, a szybka kolej ma szansę stać się konkurencyjnym środkiem transportu w naszym regionie - podkreśla prezydent Mariusz Wołosz.

Zamiast pociągu autobus. Jakie zmiany czekają pasażerów?

Linia nr 131, po której poruszają się pociągi linii S8 z Lublińca przez Tarnowskie Góry, Bytom do Katowic pełni ważną rolę na mapie połączeń kolejowych województwa śląskiego. Na linii S8 w dni robocze kursuje 28 pociągów dziennie. Rocznie Koleje Śląskie przewożą na niej blisko 50 tys. pasażerów. W trosce o komfort tych pasażerów w niedzielę 13 marca, kiedy PKP PLK rozpocznie modernizację odcinka z Nakła Śląskiego do Chorzowa Batorego, Koleje Śląskie uruchomią komunikację zastępczą.

Na odcinku z Lublińca do Tarnowskich Gór (przez Rusinowice, Koszęcin, Kalety i Miasteczko Śląskie) bez zmian będą kursowały składy Kolei Śląskich. Z kolei na odcinku z Tarnowskich Gór do Katowic pasażerowie posiadający ważny bilet kolejowy Kolei Śląskich będą mogli skorzystać nie tylko z zastępczej komunikacji autobusowej, ale także z linii autobusowych M3 oraz T40, kursujących w ramach Zarządu Transportu Metropolitarnego (ZTM).

Zastępczą komunikację autobusową będą realizowały dwie linie autobusowe - S8 i S80.

Pierwsza - ekspresowa, będzie obsługiwała bezpośrednie kursy pomiędzy Tarnowskimi Górami (dworzec autobusowy przy ul. Pokoju), a Katowicami (dworzec autobusowy przy ul. Sądowej). Druga - osobowa, będzie się dodatkowo zatrzymywać na przystankach ulokowanych w Nakle Śląskim (przystanek ZTM Nakło Śląskie przy ul. Głównej), Radzionkowie (przystanek ZTM Radzionków Dworzec PKP przy ul. św. Wojciecha, przystanek ZTM Rojca Centrum Przesiadkowe przy ul. Kużaja), Bytomiu (przystanek ZTM Dąbrowa Miejska przy ul. Celnej, przystanek ZTM Karb przy ul. Miechowickiej, dworzec autobusowy przy pl. Wolskiego) i Chorzowie (przystanki ZTM Chorzów Stabika i ZTM Nowa przy ul. Katowickiej, przystanek ZTM Chorzów Rynek/ZTM Estakada przy ul. Katowickiej).

Gdzie szukać informacji i rozkładu jazdy?

Informacje dotyczące szczegółów funkcjonowania komunikacji zastępczej i lokalizacji przystanków pasażerowie znajdą na dworcach i stronie: www.kolejeslaskie.pl Informacji udziela również całodobowa infolinia dostępna pod numerem telefonu: 32 428 88 88.

Zobacz zmiany w rozkładzie jazdy

Kluczowa linia kolejowa na Górnym Śląsku

Modernizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Bytom - Nakło Śląskie przewiduje roboty torowe na odcinku linii kolejowej przebiegającej przez Bytom, ale także remont stacji Bytom, Bytom Karb i Bytom Północny. Ponadto wymieniona będzie sieć trakcyjna, przebudowane zostaną rozjazdy, wyremontowane i zbudowane na nowo wiadukty kolejowe, a także urządzenia sterowania ruchem.

Rusza modernizacja linii nr 131. Będzie remont hali Dworca PKP (1) Rusza modernizacja linii nr 131. Będzie remont hali Dworca PKP (1)
9

Rusza modernizacja linii nr 131. Będzie remont hali Dworca PKP

Warto podkreślić, że zaplanowano również zmianę układu torowego stacji w Bytomiu, modernizację peronów, remont wiaduktu w ciągu ul. Zabrzańskiej, a także remont hali nad peronami. Modernizacja obejmie także przesunięcie stacji Bytom Północny o około 500 metrów na północ w kierunku ul. Strzelców Bytomskich, tak by pasażerowie mieli łatwiejszy dostęp do komunikacji miejskiej w dzielnicy Stroszek. Na peronach pojawią się nowe wiaty, ławki, stojaki na rowery, a także tablice informacyjne.

Modernizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Bytom - Nakło Śląskie przewiduje roboty torowe na odcinku linii kolejowej przebiegającej przez Bytom, ale także remont stacji Bytom

Wartość całej inwestycji - w tym opracowanie dokumentacji oraz przebudowa linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory - Bytom - Nakło Śląskie - łącznie wynosi 1,2 mld zł. Dofinansowanie do realizacji tej kluczowej inwestycji kolejowej pochodzi z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Roboty budowlane przewidziane są na lata 2022-2024.

Podobne wiadomości:

do góry