• język migowy
  • BIP
Strona główna/Aktualności/Rozmowy z mieszkańcami ul. Katowickiej

Rozmowy z mieszkańcami ul. Katowickiej

8 Lutego 2019
Jesteśmy tutaj po to, aby wysłuchać Państwa uwag i wspólnie rozwiązywać problemy. Zdaję sobie sprawę z uciążliwości tej inwestycji, jednak jej wykonanie jest koniecznością – mówił podczas wczorajszego (7 lutego) spotkania z mieszkańcami ul. Katowickiej prezydent Bytomia, Mariusz Wołosz.

Czwartkowe spotkanie w Szkole Podstawowej nr 3 z mieszkańcami ul. Katowickiej odbyło się z inicjatywy prezydenta Mariusza Wołosza. Jego tematem były przedłużające się prace modernizacyjne i wynikające z nich uciążliwości, wśród których mieszkańcy głównie wymieniali problemy z odbiorem odpadów, a także brak dostatecznej ilości przejść dla pieszych, które umożliwiłyby swobodne poruszanie się nie tylko po ul. Katowickiej, ale również sąsiadujących z nią ulicach. Na pytania mieszkańców oprócz prezydenta Wołosza odpowiadali również jego zastępcy – Michał Bieda i Waldemar Gawron, pracownicy Urzędu Miejskiego i jednostek miejskich odpowiedzialni za sprawy komunalne oraz transport lokalny, a także przedstawiciele spółki Tramwaje Śląskie SA, realizującej remont ul. Katowickiej.
 
Bardzo cieszę się, że tak licznie Państwo przybyli na dzisiejsze spotkanie. Wszystkie uwagi, jakie Państwo przekazali są dla nas bardzo cenne i będziemy starać się je rozwiązywać na bieżąco wspólnie z Tramwajami Śląskimi, wykonawcą i również firmą odpowiedzialną za wywóz śmieci – podkreślił podczas czwartkowego spotkania prezydent Bytomia, Mariusz Wołosz.

Cały czas monitorujemy prowadzone prace i jesteśmy w stałym kontakcie z przedstawicielami spółki Tramwaje Śląskie, która odpowiedzialna jest za przebudowę ul. Katowickiej. Z informacji, jakie uzyskaliśmy podczas ostatniej rady budowy termin zapewnienia przejezdności ul. Katowickiej planowany jest na połowę kwietnia
– mówił Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.

Podczas spotkania omówiono także propozycję przejściowego rozwiązania dotyczącego odbioru śmieci przez PZOM Strach (ustawienie tymczasowych, oznakowanych kontenerów na śmieci o pojemności ok. 7 m3 przy skrzyżowaniu ul. Katowickiej z ul. Korfantego /2 kontenery/ praz ul. Katowickiej z ul. Zamenhofa /również 2 kontenery/).
 
Obecnie ze względu na prowadzone roboty na ul. Katowickiej przetaczanie znajdujących się na podwórkach pojemników na odpady jest utrudnione. Dlatego firma zajmująca się odbiorem odpadów zaproponowała tymczasowe rozwiązanie – mówił Waldemar Gawron, zastępca prezydenta Bytomia. O tym, kiedy rozwiązanie mogłoby zostać wprowadzone, poinformujemy mieszkańców z odpowiednim wyprzedzeniem – podkreślił Gawron.
 
 Podczas czwartkowego spotkania mieszkańcy poruszyli także sprawę budowy dodatkowych przejść dla pieszych, które ułatwiłyby poruszanie się po ul. Katowickiej. Ich powstanie uzależnione jest od trwających prac remontowych. Na pewno zwrócimy się do spółki Tramwaje Śląskie, aby rozważyły wprowadzenie dodatkach kładek dla pieszych – powiedział prezydent Mariusz Wołosz.
 
Przebudowa torowiska tramwajowego obejmuje 800-metrowy odcinek od pl. Sikorskiego do ul. Siemianowickiej. Jednotorowa linia tramwajowa zostanie zastąpiona linią dwutorową, zaś szyny nie będą biec po wydzielonym pasie – tramwaje pojadą razem z samochodami środkiem ulicy. Takie rozwiązanie pozwoli na zaoszczędzenie czasu podróży – wyeliminowana zostanie konieczność tzw. mijanki. Na ul. Katowickiej znajdzie się też przestrzeń na miejsca parkingowe. Warto również dodać, że trakcja elektryczna nie będzie już montowana do ścian budynków tylko zostanie przesunięta na słupy trakcyjne, z kolei prace drogowe obejmą modernizację jezdni, miejsc postojowych, oświetlenia ulicznego oraz zieleni.
 
Do tej pory w ramach zrealizowanych robót wymieniono sieć wodno-kanalizacyjną, rozebrano  stary układ torowo-drogowy, wykonano podbudowę pod torowisko tramwajowe na odcinkach od ul. Rostka do Korfantego i ul. Matejki do Chorzowskiej, drenaż /odwodnienie/ na odcinku od ul. Korfantego do Matejki, a także wykonano fundamenty pod 13 słupów, na których oparta będzie sieć trakcji tramwajowej oraz zabudowano 5 słupów trakcyjno-oświetleniowych.
do góry