• język migowy
  • BIP
Strona główna/Aktualności/Remonty i naprawa dróg uzależnione są od warunków (..)

Remonty i naprawa dróg uzależnione są od warunków atmosferycznych

4 Marca 2021

Nawierzchnia jezdni narażona jest na wiele czynników, które mają wpływ na jej eksploatację. To nie tylko ruch samochodowy, nadmierne obciążenie pojazdów ciężarowych, ale przede wszystkim czynniki atmosferyczne - deszcz, śnieg oraz zmienna temperatura zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Zwłaszcza zimą dostająca się w głąb asfaltu przez szczeliny woda wskutek zmiennych warunków atmosferycznych - zamarzanie i odmarzanie, powoduje tworzenie się ubytków w nawierzchni jezdni. Dla kierowców to prawdziwa zmora, dlatego drogowcy łatają największe ubytki metodą „asfaltu na zimno” lub „asfaltem lanym”, bowiem obecna pogoda nie pozwala na stosowanie innych rozwiązań.

Remonty i naprawa dróg uzależnione są od warunków atmosferycznych

Solidna naprawa powstających ubytków w jezdni z mieszanek mineralno-bitumicznych jest możliwa przy występowaniu odpowiednich warunków atmosferycznych. Najważniejsze to suchość podłoża, brak intensywnych opadów deszczu, ale przede wszystkim temperatura powyżej 5C, utrzymująca się całodobowo przez kilka dni - mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia. Drogowcy już przystąpili do awaryjnej naprawy ubytków w jezdni, aby zabezpieczyć je do czasu docelowej naprawy - podkreśla wiceprezydent Michał Bieda.

Asfaltem lanym zostały zabezpieczone już ubytki w jezdni między innymi na: al. Jana Pawła II oraz na ulicach: Chorzowskiej, Strzelców Bytomskich czy Krzyżowej, a Miejski Zarząd Dróg i Mostów dokonuje systematycznych objazdów, wyznaczając kolejne miejsca pilnych remontów.

Warto podkreślić, że miejsca o znacznej degradacji nawierzchni oznakowane są awaryjnie, a remonty tych ubytków rozpoczną się po wyłonieniu wykonawcy przez Miejski Zarząd Dróg i Mostów, który 26 lutego ogłosił przetarg na bieżące utrzymanie nawierzchni jezdni na terenie Gminy Bytom w 2021 roku. Zakres przetargu obejmuje między innymi: remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznej, mechaniczną rozbiórkę nawierzchni bitumicznej, frezowanie nawierzchni bitumicznej, ale również ręczne i mechaniczne ułożenie nawierzchni bitumicznej w warstwach wiążącej i ścieralnej.

Przetarg został podzielony na dwa zadania: zadanie I - drogi krajowe, wojewódzkie i powiatowe oraz zdanie II - drogi gminne i wewnętrzne. To oznacza, że będą działały dwie niezależne brygady, a w pierwszej kolejności w zadaniu I remont ubytków przeprowadzony zostanie na drogach krajowych, a następnie wojewódzkich oraz powiatowych.

Podobne wiadomości:

do góry