• język migowy
  • BIP
Strona główna/Aktualności/Remonty i naprawa dróg uzależnione są od warunków (..)

Remonty i naprawa dróg uzależnione są od warunków atmosferycznych

4 Marca 2021

Nawierzchnia jezdni narażona jest na wiele czynników, które mają wpływ na jej eksploatację. To nie tylko ruch samochodowy, nadmierne obciążenie pojazdów ciężarowych, ale przede wszystkim czynniki atmosferyczne - deszcz, śnieg oraz zmienna temperatura zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Zwłaszcza zimą dostająca się w głąb asfaltu przez szczeliny woda wskutek zmiennych warunków atmosferycznych - zamarzanie i odmarzanie, powoduje tworzenie się ubytków w nawierzchni jezdni. Dla kierowców to prawdziwa zmora, dlatego drogowcy łatają największe ubytki metodą „asfaltu na zimno” lub „asfaltem lanym”, bowiem obecna pogoda nie pozwala na stosowanie innych rozwiązań.

Solidna naprawa powstających ubytków w jezdni z mieszanek mineralno-bitumicznych jest możliwa przy występowaniu odpowiednich warunków atmosferycznych. Najważniejsze to suchość podłoża, brak intensywnych opadów deszczu, ale przede wszystkim temperatura powyżej 5C, utrzymująca się całodobowo przez kilka dni - mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia. Drogowcy już przystąpili do awaryjnej naprawy ubytków w jezdni, aby zabezpieczyć je do czasu docelowej naprawy - podkreśla wiceprezydent Michał Bieda.

Asfaltem lanym zostały zabezpieczone już ubytki w jezdni między innymi na: al. Jana Pawła II oraz na ulicach: Chorzowskiej, Strzelców Bytomskich czy Krzyżowej, a Miejski Zarząd Dróg i Mostów dokonuje systematycznych objazdów, wyznaczając kolejne miejsca pilnych remontów.

Warto podkreślić, że miejsca o znacznej degradacji nawierzchni oznakowane są awaryjnie, a remonty tych ubytków rozpoczną się po wyłonieniu wykonawcy przez Miejski Zarząd Dróg i Mostów, który 26 lutego ogłosił przetarg na bieżące utrzymanie nawierzchni jezdni na terenie Gminy Bytom w 2021 roku. Zakres przetargu obejmuje między innymi: remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznej, mechaniczną rozbiórkę nawierzchni bitumicznej, frezowanie nawierzchni bitumicznej, ale również ręczne i mechaniczne ułożenie nawierzchni bitumicznej w warstwach wiążącej i ścieralnej.

Przetarg został podzielony na dwa zadania: zadanie I - drogi krajowe, wojewódzkie i powiatowe oraz zdanie II - drogi gminne i wewnętrzne. To oznacza, że będą działały dwie niezależne brygady, a w pierwszej kolejności w zadaniu I remont ubytków przeprowadzony zostanie na drogach krajowych, a następnie wojewódzkich oraz powiatowych.

Podobne wiadomości:

do góry
zamknij