• język migowy
  • BIP
Strona główna/Aktualności/Przestrzeń uważnych relacji

Przestrzeń uważnych relacji

22 Listopada 2019
Dobiega końca „Sztuka edukacji” - ogólnopolska konferencja dotycząca szeroko pojętej kultury w programach nauczania, którą zorganizowano w Teatrze Rozbarku i Beceku. Przez dwa dni specjaliści rozmawiali o tym, jak ważne jest otwarcie młodych na kulturę.

Konferencja poświęcona była m.in. projektom edukacji kulturalnej i artystycznej, które przyczyniają się do budowania i pogłębiania relacji między uczniami, nauczycielami i rodzicami. Prezentowane projekty wychodzą poza szkolną społeczność, umożliwiają poszerzanie tych relacji o innych uczestników, a także o inne obszary - relacje z dziełem, sztuką i kulturą.

Zastanawialiśmy się, co tak naprawdę jest ważne w edukacji. Co zostaje w nas i co sami chcemy przekazać w procesie uczenia? Jaką funkcję pełnią projekty kulturalne w życiu szkolnym? - mówi Katarzyna Michalska z Wydziału Kultury i Sportu UM.

Konferencja „Sztuka edukacji” była więc doskonałą przestrzenią do rozmów, dyskusji i wymiany doświadczeń. Uczestnicy wspólnie szukali miejsca dla kultury i sztuki w szkole, zastanawiając się, w jaki sposób mogą się uzupełniać. Prezentowane dobre praktyki są dowodem na to, jak ważna i potrzebna jest współpraca szkół ze środowiskami kulturalnymi.

Wśród prelegentów i prelegentek znalazło się sporo osób związanych z dużymi instytucjami kultury i sztuki, tworzącymi projekty ogólnopolskie. Swój głos miały organizacje działające w Bytomiu , a wśród nich Muzeum Górnośląskie, CSW Kronika czy Młodzieżowy Dom Kultury nr 1.

Swoje doświadczenia zaprezentowały także grupy działające w trzecim sektorze, m.in. Stowarzyszenie Jarmark Kultury czy Fundacja Iqubator Teatralny z Bytomia. Gośćmi konferencji byli także przedstawiciele placówek edukacyjnych i instytucji kulturalnych m.in. z Łodzi, Krakowa, Szydłowca czy Myślenic.
 
Organizatorem wydarzenia była Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki oraz Gmina Bytom. Konferencję dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
do góry