Przebudowa siedmiu dróg w Bytomiu dobiega końca
30 Grudnia 2019
Reptowska, Musialika, Małachowskiego, Mochnackiego, Wojciechowskiego, Grota-Roweckiego i Wyzwolenia. Kończy się warta 7,6 mln zł przebudowa 7 dróg, która była możliwa dzięki pozyskaniu przez nasze miasto środków z Funduszu Dróg Samorządowych oraz Metropolitalnego Funduszu Solidarności.
Na Stroszku wciąż trwają prace na chodnikach wzdłuż ulicy Wojciechowskiego, jednej z głównych dróg tej dzielnicy, na odcinku od ul. Strzelców Bytomskich do ul. Narutowicza. W ramach prowadzonych robót przebudowano już m.in.: nawierzchnię jezdni, części chodników i zatoki autobusowej oraz wykonano regulację urządzeń uzbrojenia podziemnego. Przebudowane zostało istniejące przejście dla pieszych sąsiadujące z zatoką autobusową, tak żeby dostosować je do obowiązujących przepisów – „zebra” nie powinna być zlokalizowana na łuku drogi. Pojawi się dodatkowe przejście dla pieszych w rejonie Przedszkola nr 51.
Z kolei w Szombierkach przebudowano aż cztery ulice: Grota-Roweckiego, Małachowskiego Mochnackiego oraz Wyzwolenia. Na ul. gen. Grota-Roweckiego cały zakres prac obejmował odcinek ul. Frycza Modrzewskiego do ul. Godulskiej, w tym wymianę m.in.: nawierzchni jezdni, chodników, korektę łuków oraz regulację urządzeń uzbrojenia podziemnego. Na ul. Małachowskiego wykonano również m.in.: przebudowę nawierzchni jezdni do ul. Zakątek ale także korektę łuków oraz regulację urządzeń uzbrojenia podziemnego. Zbudowane zostały dwa nowe przejścia dla pieszych – przez ul. Puszkina oraz na wysokości ul. Tatrzańskiej. Na odcinku od ulicy Tatrzańskiej do Puszkina został wprowadzony ruch jednokierunkowy, żeby zwiększyć przejezdność przez ulicę wzdłuż której parkuje wiele samochodów. Z kolei na ul. Mochnackiego wykonano na odcinku od ul. Wyzwolenia do ul. Karpackiej nową nawierzchnie jezdni oraz regulację urządzeń uzbrojenia podziemnego. Wyprostowane zostały krzywe chodniki, uporządkowano parkowanie oraz powstało nowe przejście dla pieszych na wysokości przedszkola i ul. Rostkowskiego. Przebudowano także odcinek ulicy Karpackiej, w tym m.in.: wymieniono krawężniki, nawierzchni jezdni oraz przebudowano chodnik przy domkach fińskich ze zjazdami i dojściami do furtek.
Warto podkreślić, że jeszcze przed świętami zakończyła się przebudowa ul. Wyzwolenia, gdzie na odcinku od ul. Zabrzańskiej do ul. Mochnackiego przebudowano jezdnię, chodniki, krawężniki, wpusty deszczowe oraz wykonano korektę łuków i regulację urządzeń uzbrojenia podziemnego. Nowością na tym odcinku są progi zwalniające i wyniesione, sugerowane przejście dla pieszych, które także służy uspokojeniu ruchu. Na prośbę mieszkańców wykonany został azyl i dodatkowe fragmenty chodnika na dużym parkingu asfaltowym – aby zapewnić większe bezpieczeństwo pieszych. Ruch jednokierunkowy i dodatkowy wyjazd został wprowadzony wzdłuż wieżowca Wyzwolenia 109-115, z uwagi na wcześniejsze problemy z przejezdnością i dużą liczną parkujących samochodów.
W Miechowicach na ul. Reptowskiej również zaszły spore zmiany, między innymi wyremontowano odcinek drogi od ul. Wolnego do ul. Bławatkowej wraz z lewostronnym chodnikiem, zieleńcem oraz regulację urządzeń uzbrojenia podziemnego, jak również przebudowano chodniki na odcinkach: od pawilonu handlowego Carrefour Market do ul. Bławatkowej /lewa strona drogi/, od ul. Gruntowej do wysokości przystanku autobusowego /prawa strona drogi. Wciąż trwa przebudowa chodników od budynku przy ul. Samotnej 1 do skrzyżowania z ul. Bławatkową /prawa strona drogi/ oraz od ul. Bławatkowej do wysokości budynku przy Reptowskiej 68 /prawa strona drogi/.
Na ul. Musialika w Rozbarku zakres wszystkich prac na odcinku od ul. Witczaka do ul. Alojzjanów /o długości 650,0 mb/ obejmował m.in.: przebudowę jezdni, chodników, zjazdów, nowe przejścia dla pieszych, a także wymianę słupów oświetleniowych. Podczas prac wymieniona została warstwa bitumiczna jezdni, przebudowane zostały zjazdy z kostki kamiennej, częściowo wymieniono i przebudowano chodniki oraz wprowadzono elementy bezpieczeństwa ruchu i co najważniejsze: trzy dodatkowe, bezpieczne przejścia dla pieszych – jedno przy ul. Witczaka i dwa w rejonie nowego skate parku i promenady. W rejonie promenady zbudowane zostały także progi zwalniające.
Łączny koszt przebudowy 7 dróg w czterech dzielnicach: Miechowicach, Szombierkach, Rozbarku i Stroszku kosztował budżet miasta około 7,6 mln zł, z czego 3,2 mln to dofinansowanie z Metropolitalnego Funduszu Solidarności i Funduszu Dróg Samorządowych.
Tekst: Tomasz Sanecki
Na Stroszku wciąż trwają prace na chodnikach wzdłuż ulicy Wojciechowskiego, jednej z głównych dróg tej dzielnicy, na odcinku od ul. Strzelców Bytomskich do ul. Narutowicza. W ramach prowadzonych robót przebudowano już m.in.: nawierzchnię jezdni, części chodników i zatoki autobusowej oraz wykonano regulację urządzeń uzbrojenia podziemnego. Przebudowane zostało istniejące przejście dla pieszych sąsiadujące z zatoką autobusową, tak żeby dostosować je do obowiązujących przepisów – „zebra” nie powinna być zlokalizowana na łuku drogi. Pojawi się dodatkowe przejście dla pieszych w rejonie Przedszkola nr 51.
Z kolei w Szombierkach przebudowano aż cztery ulice: Grota-Roweckiego, Małachowskiego Mochnackiego oraz Wyzwolenia. Na ul. gen. Grota-Roweckiego cały zakres prac obejmował odcinek ul. Frycza Modrzewskiego do ul. Godulskiej, w tym wymianę m.in.: nawierzchni jezdni, chodników, korektę łuków oraz regulację urządzeń uzbrojenia podziemnego. Na ul. Małachowskiego wykonano również m.in.: przebudowę nawierzchni jezdni do ul. Zakątek ale także korektę łuków oraz regulację urządzeń uzbrojenia podziemnego. Zbudowane zostały dwa nowe przejścia dla pieszych – przez ul. Puszkina oraz na wysokości ul. Tatrzańskiej. Na odcinku od ulicy Tatrzańskiej do Puszkina został wprowadzony ruch jednokierunkowy, żeby zwiększyć przejezdność przez ulicę wzdłuż której parkuje wiele samochodów. Z kolei na ul. Mochnackiego wykonano na odcinku od ul. Wyzwolenia do ul. Karpackiej nową nawierzchnie jezdni oraz regulację urządzeń uzbrojenia podziemnego. Wyprostowane zostały krzywe chodniki, uporządkowano parkowanie oraz powstało nowe przejście dla pieszych na wysokości przedszkola i ul. Rostkowskiego. Przebudowano także odcinek ulicy Karpackiej, w tym m.in.: wymieniono krawężniki, nawierzchni jezdni oraz przebudowano chodnik przy domkach fińskich ze zjazdami i dojściami do furtek.
Warto podkreślić, że jeszcze przed świętami zakończyła się przebudowa ul. Wyzwolenia, gdzie na odcinku od ul. Zabrzańskiej do ul. Mochnackiego przebudowano jezdnię, chodniki, krawężniki, wpusty deszczowe oraz wykonano korektę łuków i regulację urządzeń uzbrojenia podziemnego. Nowością na tym odcinku są progi zwalniające i wyniesione, sugerowane przejście dla pieszych, które także służy uspokojeniu ruchu. Na prośbę mieszkańców wykonany został azyl i dodatkowe fragmenty chodnika na dużym parkingu asfaltowym – aby zapewnić większe bezpieczeństwo pieszych. Ruch jednokierunkowy i dodatkowy wyjazd został wprowadzony wzdłuż wieżowca Wyzwolenia 109-115, z uwagi na wcześniejsze problemy z przejezdnością i dużą liczną parkujących samochodów.
W Miechowicach na ul. Reptowskiej również zaszły spore zmiany, między innymi wyremontowano odcinek drogi od ul. Wolnego do ul. Bławatkowej wraz z lewostronnym chodnikiem, zieleńcem oraz regulację urządzeń uzbrojenia podziemnego, jak również przebudowano chodniki na odcinkach: od pawilonu handlowego Carrefour Market do ul. Bławatkowej /lewa strona drogi/, od ul. Gruntowej do wysokości przystanku autobusowego /prawa strona drogi. Wciąż trwa przebudowa chodników od budynku przy ul. Samotnej 1 do skrzyżowania z ul. Bławatkową /prawa strona drogi/ oraz od ul. Bławatkowej do wysokości budynku przy Reptowskiej 68 /prawa strona drogi/.
Na ul. Musialika w Rozbarku zakres wszystkich prac na odcinku od ul. Witczaka do ul. Alojzjanów /o długości 650,0 mb/ obejmował m.in.: przebudowę jezdni, chodników, zjazdów, nowe przejścia dla pieszych, a także wymianę słupów oświetleniowych. Podczas prac wymieniona została warstwa bitumiczna jezdni, przebudowane zostały zjazdy z kostki kamiennej, częściowo wymieniono i przebudowano chodniki oraz wprowadzono elementy bezpieczeństwa ruchu i co najważniejsze: trzy dodatkowe, bezpieczne przejścia dla pieszych – jedno przy ul. Witczaka i dwa w rejonie nowego skate parku i promenady. W rejonie promenady zbudowane zostały także progi zwalniające.
Łączny koszt przebudowy 7 dróg w czterech dzielnicach: Miechowicach, Szombierkach, Rozbarku i Stroszku kosztował budżet miasta około 7,6 mln zł, z czego 3,2 mln to dofinansowanie z Metropolitalnego Funduszu Solidarności i Funduszu Dróg Samorządowych.
Tekst: Tomasz Sanecki