• język migowy
  • BIP
Strona główna/Aktualności/Otwarcie "Okrąglaka" przy ul. Batorego

Otwarcie "Okrąglaka" przy ul. Batorego

28 Czerwca 2018
Przez ponad 50 lat mieścił się tam Zakład Przedmiotów Ortopedycznych i Środków Pomocniczych. Charakterystyczny budynek zwany „Okrąglakiem” przeszedł gruntowny remont. Dziś /28 czerwca/ oddano go do użytku. To dobra informacja dla pacjentów, bo w budynku będą miały swoją siedzibę przychodnie specjalistyczne szpitala.

Współczesne ośrodki zdrowia muszą spełniać nie tylko określone wymogi prawne, ale przede wszystkim jak najlepiej służyć pacjentom. Lokalizacja budynku blisko oddziałów szpitalnych poprawi warunki leczenia pacjentów, ale też diagnostykę – mówi Kornelia Cieśla, dyrektorka Szpitala Specjalistycznego nr 2, podczas uroczystego przekazania wyremontowania obiektu.

Budynek Przyszpitalnych Poradni Specjalistycznych jest budynkiem wolno stojącym, pięciokondygnacyjnym, a jego ciekawaarchitektura zapewnia duże naświetlenie pomieszczeń w gabinetach. Przystosowując budynek do nowych funkcji, zniwelowano wszystkie bariery architektoniczne. Obiekt wyposażony został w windę, podjazd dla pacjentów, zlikwidowano też wszystkie progi.

Zrobiliśmy wszystko, by pacjent czuł się tu komfortowo. Co więcej, na poziomie, na którym ulokowano poradnie dziecięce, mieści się pokój zabaw, który umili najmłodszym oczekiwanie na wizytę lekarską – mówi Kornelia Cieśla.

W budynku przy ul. Batorego mieścić się będą następujące poradnie specjalistyczne: dermatologiczna, angiologiczna, pracownia biopsji mammotomicznej oraz poradnie dla dzieci: chirurgiczna, gastroenterologiczna, alergologiczna, otolaryngologiczna, neurologii dziecięcej i leczenia padaczek, nefrologiczna i leczenia nadciśnienia u dzieci. Znajdować się tam będzie także Gabinet Poradni Medycyny Pracy, Poradnia Urazowo-Ortopedyczna oraz Poradnia Chirurgiczna.

W uroczystości oddania budynku przychodni do użytku wzięli udział: przedstawiciele Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego, Urzędu Marszałkowskiego, władze miasta oraz lekarze, pielęgniarki i personel administracyjny.
do góry