• język migowy
  • BIP
Strona główna/Aktualności/Metrorower już na bytomskich ulicach

Metrorower już na bytomskich ulicach

29 Lipca 2024

Bytom dołączył do grona 31 miast Metropolii, po których można poruszać się metrorowerem. Na bytomskich ulicach pojawiły się pierwsze żółte jednoślady. System zostanie w pełni uruchomiony 1 sierpnia, a w kolejnych dniach w Bytomiu pojawią się 662 rowery, które będzie można wypożyczyć w 66 stacjach Metroroweru.

Na bytomskich ulicach pojawiły się pierwsze żółte jednoślady

– Metrorower to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, które doskonale uzupełni ofertę komunikacji publicznej w województwie śląskim. Mieszkańcy mogą dzięki niemu nie tylko podróżować po naszym mieście, ale również okolicznych miastach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – mówi prezydent Bytomia Mariusz Wołosz.

Gdzie stanęły stacje Metroroweru?

Stacje Metroroweru pojawiły się: w Śródmieściu – 19 stacji, Stroszku, Dąbrowie Miejskiej i na os. Ziętka oraz w Rozbarku – po 10 stacji, w Szombierkach – 7 stacji, w Miechowicach i Łagiewnikach po 5 stacji, w Suchej Górze 4 stacje, w Bobrku i Karbiu – po 2 stacje, w Stolarzowicach i Górnikach – po 1 stacji.

Śródmieście:

  1. przy al. Marka;
  2. przy skrzyżowaniu ul. Piłkarskiej i Olimpijskiej;
  3. przy ul. Mikołaja Reja w rejonie nastawni Górnośląskich Kolei Wąskotorowych;
  4. przy pl. Wolskiego w rejonie dworca autobusowego;
  5. przy pl. Sikorskiego w rejonie Opery Śląskiej;
  6. przy skrzyżowaniu ul. Krakowskiej i Matejki;
  7. przy ul. Łużyckiej w rejonie przystanku tramwajowego;
  8. przy ul. Siemiradzkiego w rejonie Szkoły Podstawowej nr 36;
  9. przy pl. Kruczkowskiego w rejonie przystanku tramwajowego Bytom Batorego;
  10. przy Rynku;
  11. pl. Kościuszki przy CH „Agora”;
  12. przy ul. Pułaskiego w rejonie rolkowiska;
  13. przy ul. Olimpijskiej w rejonie budynku przy ul. Olimpijskiej 1;
  14. na pl. Akademickim;
  15. przy ul. Orląt Lwowskich w rejonie Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 40;
  16. przy pl. Rodła w rejonie skrzyżowania z ul. Fałata;
  17. przy ul. Powstańców Śląskich w rejonie Liceum Ogólnokształcącego nr 5;
  18. przy ul. Korfantego w rejonie Muzeum Górnośląskiego;
  19. przy ul. Wrocławskiej w rejonie budynku Bytom Square;
Żółte jednoślady pojawiły się już w Bytomiu (1) Żółte jednoślady pojawiły się już w Bytomiu (1)
6

Żółte jednoślady pojawiły się już w Bytomiu

Rozbark:

  1. przy ul. Arki Bożka, w rejonie budynku nr 13;
  2. przy ul. Siemianowickiej 105b;
  3. przy ul. Tuwima 41 w rejonie stadionu GKS Rozbark;
  4. przy skrzyżowaniu ul. Tuwima i Chorzowskiej;
  5. przy pl. św. Barbary od strony promenady;
  6. przy ul. Kołobrzeskiej w rejonie Internatu Szkoły Baletowej;
  7. na terenie Zespołu Przyrodniczo-Krajobrazowego „Żabie Doły” od strony ul. Krzyżowej;
  8. przy ul. Leopolda Staffa w rejonie cmentarza;
  9. przy ul. Kilara w rejonie parkingu Teatru Rozbark;
  10. przy ul. Witczaka 55;

Łagiewniki:

  1. przy skrzyżowaniu ul. Ostatniej i Świętochłowickiej w rejonie przystanku tramwajowego Bytom-Łagiewniki Targowisko;
  2. przy pl. Witolda Szalonka w rejonie ulicy Cyryla i Metodego;
  3. przy ul. Spacerowej w rejonie stawu Amendy;
  4. przy ul. Adamka w rejonie parkingu przy budynku 22a-22f;
  5. przy ul. Armii Krajowej 54b;

Stroszek, os. gen. Ziętka, Dąbrowa Miejska:

  1. przy ul. Hlonda 35 w rejonie filii Miejskiej Biblioteki Publicznej;
  2. przy ul. Szymały 124 w rejonie Szkoły Podstawowej nr 32;
  3. przy ul. Wojciechowskiego naprzeciwko przystanku autobusowego;
  4. przy stawie Brandka przy zjeździe z ul. Celnej w al. Jana Pawła II;
  5. przy pl. Żeromskiego w rejonie przystanku tramwajowego;
  6. przy ul. Strzelców Bytomskich 135 w rejonie przystanku tramwajowego Stroszek-Kopalnia;
  7. przy ul. Hakuby w rejonie ul. Przy Kopalni 20;
  8. przy ul. Legnickiej;
  9. przy ul. Długiej;
  10. przy ul. Strzelców Bytomskich w rejonie przystanku autobusowego Dąbrowa Miejska Kościół;

Żółte jednoślady pojawiły się już w Bytomiu

Szombierkach:

  1. przy ul. Zabrzańskiej w rejonie przystanku tramwajowego Szombierki Kopalnia;
  2. przy Hali na Skarpie /ul. Andrzeja Frycza Modrzewskiego 5a/;
  3. przy parkingu w Parku Fazaniec;
  4. przy skrzyżowaniu ul. Orzegowskiej i Grota-Roweckiego;
  5. przy ul. Zabrzańskiej w rejonie przystanku tramwajowego Szombierki-Ratusz;
  6. przy ul. Wyzwolenia;
  7. przy ul. Zabrzańskiej w rejonie przystanku tramwajowego Bytom – Zamłynie;

Miechowicach:

  1. przy pl. Szpitalnym;
  2. przy skrzyżowaniu ul. Frenzla i Dzierżonia w rejonie Parku Tiele-Wincklerów;
  3. przy ul. Francuskiej na wysokości budynku nr 60;
  4. na skwerze Józefa Bonczola;
  5. przy ul. Felińskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Stolarzowicką;

Suchej Górze:

  1. przy ul. 9 Maja w rejonie OSP „Sucha Góra”;
  2. przy ul. Partyzantów;
  3. przy ul. Kawki w rejonie wejścia do Suchogórskiego Labiryntu Skalnego;
  4. przy ul. Blachówka w rejonie wejścia do rezerwatu przyrody „Segiet”;

Bobrku:

  1. przy skrzyżowaniu ul. Huta Julia i Stalowej;
  2. przy ul. Konstytucji 27;

Karbiu:

  1. przy ul. Worpie w rejonie stadionu Nadziei Bytom;
  2. przy ul. Miechowickiej w rejonie przystanku autobusowego;

Stolarzowicach:

  1. na placu Witkiewicza w rejonie Szkoły Podstawowej nr 43;

Górnikach:

  1. przy ul. Żołnierskiej na terenie OSP „Górniki”.
Metrorower już na bytomskich ulicach. Pierwsze metrorowery pojawiły się w mieście (1) Metrorower już na bytomskich ulicach. Pierwsze metrorowery pojawiły się w mieście (1)
14

Metrorower już na bytomskich ulicach. Pierwsze metrorowery pojawiły się w mieście

Metrorower na terenie 31 miast Metropolii

Metrorower jest stałym elementem transportu GZM. Każdy pasażer korzystający z biletu okresowego może bezpłatnie korzystać z metroroweru przez 60 minut dziennie.

Na bytomskich ulicach pojawiły się pierwsze żółte Metrorowery

Metrorowerem będzie można poruszać się po miastach GZM, nie zważając na granice między miastami i gminami, a system zastąpi wszystkie znane mieszkańcom systemy rowerów miejskich i zapewni możliwość swobodnych podróży, bez obaw o to czy przypadkiem nie wyjechało się poza granice miasta. Jedyne o czym użytkownik musi pamiętać to, aby rower zwrócić we właściwym miejscu – na stacji. Dodatkowo nowe technologie umożliwią, wypożyczanie i oddawanie rowerów bez wpinania ich do stojaka.

Uruchomiony przez GZM i firmę Nextbike system wystartował na początku tego roku w 8 miastach z 276 stacjami i 1860 rowerami. Według początkowych zamierzeń, drugi i trzeci etap uruchamiania system miał nastąpić odpowiednio w drugiej połowie obecnego oraz w przyszłym roku.

- Dzięki dobrej współpracy udało się je jednak znacznie przyspieszyć – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. - Pierwsze miesiące działania systemu i jego bardzo pozytywny odbiór pokazało, jak ważny był to projekt. Każdego dnia tysiące ludzi używa rowerów do codziennych podróży, jak pokazują statystyki, głównie w dojeździe do pracy czy szkoły. I o to właśnie chodziło! Sukcesywnie wdrażamy innowacyjne projekty ułatwiające życie naszym mieszkańcom. Łączymy nasz region, w sytuacjach w których granice miast tylko przeszkadzają, dajemy mieszkańcom narzędzia do ich przekraczania - dodaje Karolczak.

Metrorower to największy system roweru miejskiego w Polsce i jeden z największych w Europie. Docelowo w systemie pojawi się 7000 rowerów i 924 stacje. Rowery pojawią się w 31 gminach GZM. Będą to rowery IV generacji, wyposażone w nadajnik GPS.

Multisport wchodzi do gry

Poza rozszerzeniem samego systemu, 1 sierpnia Metrorower zostanie objęty programem kart Multisport. Posiadacze kart MultiSport będą mogli korzystać z miejskich rowerów publicznych za darmo przez godzinę dziennie. To efekt rozszerzonej oferty przygotowanej przez Nextbike i Benefit Systems. Aby skorzystać z tego benefitu, wystarczy odwiedzić stronę www.multisportbike.pl podać numer aktywnej karty MultiSport, adres e-mail, numer telefonu i podstawowe dane osobowe. Po zakończeniu rejestracji użytkownik otrzyma sześciocyfrowy numer PIN, który umożliwi mu codzienne bezpłatne wypożyczenie roweru na 60 minut nie tylko w GZM, ale również w Łodzi oraz kilkudziesięciu innych miastach w Polsce, w tym w Warszawie, Wrocławiu czy Białymstoku. W przypadku dłuższych wypożyczeń obowiązują standardowe taryfy Nextbike w danym mieście.

Mobilność przyszłości

Wszystkie rowery w systemie Metrorower to nowoczesne maszyny czwartej generacji z nadajnikami GPS, umożliwiające wypożyczanie i oddawanie na stacjach bez konieczności wpinania do stojaków. System pozwala na swobodne przemieszczanie się między gminami i pozostawienie roweru w innej miejscowości. GZM traktuje rower publiczny jako równoprawny środek transportu miejskiego, obok tramwaju, autobusu i trolejbusu. Rowery mają te same barwy co autobusy, podkreślając ich rolę w zrównoważonym transporcie. Posiadacze biletów okresowych mogą korzystać z Metroroweru bez dodatkowych opłat przez 60 minut dziennie, integrując aplikację „Metrorower” z „Transport GZM”.

Lista miast i miejscowości od 1 sierpnia objętych obszarem funkcjonowania systemu Metrorower:

  1. Katowice;
  2. Chorzów;
  3. Gliwice;
  4. Czeladź;
  5. Siemianowice Śląskie;
  6. Sosnowiec;
  7. Tychy;
  8. Zabrze;
  9. Będzin;
  10. Bieruń;
  11. Bytom;
  12. Chełm Śląski;
  13. Dąbrowa Górnicza;
  14. Gierałtowice;
  15. Knurów;
  16. Łaziska Górne;
  17. Mikołów;
  18. Mysłowice;
  19. Piekary Śląskie;
  20. Pyskowice;
  21. Radzionków;
  22. Ruda Śląska;
  23. Rudziniec;
  24. Siewierz;
  25. Sławków;
  26. Świerklaniec;
  27. Świętochłowice;
  28. Tarnowskie Góry;
  29. Wojkowice;
  30. Wyry;
  31. Zbrosławice.

Logo

Podobne wiadomości:

do góry