Koniec utrudnień drogowych na wiadukcie DK 94
3 Kwietnia 2019Zakończyły się prace związane z wymianą dylatacji i nawierzchni przy dylatacjach na wiadukcie DK 94 /ul. Wrocławska/. Ich wymiana była konieczna ze względu na zły stan techniczny wiaduktu. Mimo że wciąż prowadzone są prace porządkowe, ruch w obydwu kierunkach został przywrócony.
Podjęliśmy działania, aby zapewnić czystość jezdni i na terenie pod wiaduktem. Między innymi został uprzątnięty gruz, a uporządkowania wymagają jeszcze chodniki i zejścia na stację kolejową – mówi Paweł Wittich, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu.
Wymiana dylatacji na wiadukcie była konieczna ze względu na jego zły stan techniczny. Wszystkie koszty związane z remontem wiaduktu drogowego, który łączy centrum miasta z Karbiem i Miechowicami pokryła spółka Węglokoks Kraj, a prace wykonała w ramach likwidacji szkód górniczych. Zgodnie z porozumieniem, jakie zawarł Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu oraz Węglokoks Kraj Sp. z o.o., spółka miała dokonać naprawy uszkodzonych dylatacji /szczelina celowo utworzona w konstrukcji mostu, dzięki której przenoszone są przewidywane obciążenia, odkształcenia i przesunięcia/.
Wszystkie prace porządkowe, jakie jeszcze prowadzone są na obiekcie i wokół niego powinny zakończyć się przed planowanym terminem.
Podjęliśmy działania, aby zapewnić czystość jezdni i na terenie pod wiaduktem. Między innymi został uprzątnięty gruz, a uporządkowania wymagają jeszcze chodniki i zejścia na stację kolejową – mówi Paweł Wittich, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu.
Wymiana dylatacji na wiadukcie była konieczna ze względu na jego zły stan techniczny. Wszystkie koszty związane z remontem wiaduktu drogowego, który łączy centrum miasta z Karbiem i Miechowicami pokryła spółka Węglokoks Kraj, a prace wykonała w ramach likwidacji szkód górniczych. Zgodnie z porozumieniem, jakie zawarł Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu oraz Węglokoks Kraj Sp. z o.o., spółka miała dokonać naprawy uszkodzonych dylatacji /szczelina celowo utworzona w konstrukcji mostu, dzięki której przenoszone są przewidywane obciążenia, odkształcenia i przesunięcia/.
Wszystkie prace porządkowe, jakie jeszcze prowadzone są na obiekcie i wokół niego powinny zakończyć się przed planowanym terminem.