Kolej na dobre przesiadki w GZM
31 Października 2024W ramach realizowanego przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię projektu „Kolej na dobre przesiadki” w środę, 30 października w Bytomiu odbyły się warsztaty z udziałem przedstawicieli gmin odpowiedzialnych za transport publiczny. Warsztaty w Bytomiu zakończyły dwudniowe spotkania organizowane przez GZM, w ramach których rozmawiano o wypracowanych w trakcie forum obywatelskiego rekomendacjach dla gmin związanych z usprawnieniem transportu publicznego między Katowicami, Chorzowem, Bytomiem i Tarnowskimi Górami oraz sąsiednimi gminami.
- Po zakończeniu przebudowy linii kolejowej nr 131 mieszkańcy zyskają dogodne i szybkie połączenie z innymi miastami Metropolii. Jej rolę uwzględniliśmy również w planach budowy trzech centrów przesiadkowych na pl. Wolskiego w Śródmieściu, w Karbiu oraz Stroszku – mówił podczas warsztatów Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.
Podczas pierwszego spotkania, które w środę, 29 października odbyło się w Świerklańcu wręczone zostały przedstawicielom gmin rekomendacje wypracowane przez uczestników forum obywatelskiego. To podczas forum obywatelskiego mieszkańcy i mieszkanki Metropolii wspólnie pracowali nad przyszłością transportu zbiorowego oraz rozmawiali o trasie Chorzów – Bytom – Tarnowskie Góry, przez którą przebiega linia 131, czyli popularna magistrala węglowa.
Jak ulepszyć transport publiczny?
Podczas warsztatów przedstawiciele gmin odpowiedzialnych za transport publiczny wspólnie opracowywali odpowiedzi na rekomendacje, które wypracowali mieszkańcy. Warto dodać, że wśród najważniejszych tematów związanych z funkcjonowaniem kolei na terenie GZM-u poruszono podczas projektu „Kolej na dobre przesiadki” sprawy związane z rolą kolei w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, środkach transportu wspierających kolej oraz przyjaznych centrach przesiadkowych.
Przypomnijmy, że Forum Obywatelskie było szansą na rozmowę i wypracowanie pomysłów na lepszy transport zbiorowy. Hasłem przewodnim Forum jest: „Kolej na dobre przesiadki w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – jak to osiągnąć?”. Do udziału w Forum zaproszeni zostali mieszkańcy Bytomia, Chorzowa, Piekar Śląskich, Radzionkowa, gminy Świerklaniec, Tarnowskich Gór oraz dwóch dzielnic Zabrza – Rokitnicy i Helenki. To gminy, dla których ważną drogą transportu jest przebudowywana właśnie linia kolejowa nr 131, czyli popularna magistrala węglowa.
Spacery badawcze organizowane były w ramach projektu „Jak otworzyć kolej na mieszkańców”. Projekt jest realizowany przy wsparciu Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) i Komisji Europejskiej we współpracy Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii i Spółdzielni Socjalnej FADO.
Podobne wiadomości:
- Ogrody Deszczowe GZM - nabór do programu 2025-04-25
- 1,5 mln zł na remont łazienek w DPS dla Dorosłych 2025-04-08
- 650 tys. zł pozyskane z GZM na adaptację pomieszczeń na kuchnię i jadalnię w SP nr 43 w Stolarzowicach 2025-04-01
- Ruszyła warta prawie 10,7 mln zł przebudowa ulicy Cyryla i Metodego w Łagiewnikach 2025-03-28
- Miasto pozyskało prawie 4,4 mln zł na przebudowę ważnych skrzyżowań tramwajowych 2025-03-26
- Metrorower elektryczny. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ruszyła z wypożyczalnią 2025-03-03
- Rusza budowa ulicy Wiejskiej. Będą zmiany w organizacji ruchu 2025-02-24
- Uwaga kierowcy! Przebudowa wiaduktu w Radzionkowie. Będą utrudnienia dla kierowców w Radzionkowie i Bytomiu-Stroszku 2025-02-20
- Uwaga kierowcy! Od piątku, 21 lutego kolejna zmiana w organizacji ruchu pod wiaduktem na ul. Zabrzańskiej 2025-02-19
- Uwaga kierowcy! Rusza kolejny etap remontu wiaduktu nad ul. Strzelców Bytomskich w Stroszku 2025-02-07