KAT Projekt na deskach Beceku
7 Czerwca 2019„…bo my nie mamy tytułu” - taki tytuł nosił wystawiony w Beceku spektakl w wykonaniu uczniów Klas Aktywności Twórczej, którzy kończą już naukę w gimnazjum. Było to również ostatnie przedstawienie wieńczące 14 - letni projekt KAT.
Podobnie jak poprzednie spektakle podsumowujące trzyletnią naukę w ramach Klasy Aktywności Twórczej, także ten uczniowie przygotowali według autorskiego scenariusza. Nad projektem czuwały mentorki: Katarzyna Michalska i Aleksandra Drzazga.
Katarzyna Michalska mówiła: To spektakl najważniejszy. Niezwykły - tak jak niezwykli są ci młodzi ludzie zamykający pewien etap swojego życia. Jesteśmy z nimi dziękując im, że byli z nami i ubogacali nasze życie. Jesteśmy z nimi, bo pięknie jest widzieć jak wyfruwają na swoich skrzydłach.
Przypomnijmy, że to właśnie z inicjatywy nauczycielek z Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Bytomiu powstały Klasy Aktywności Twórczej. O ich specyfice zdecydowało wprowadzenie przedmiotu Wychowanie do twórczości oraz założenie holistycznego rozwoju ucznia na poziomie gimnazjalnym.
Chociaż swoje działania koncentrowały wokół szeroko rozumianej sztuki , ich celem nie było wychowanie przyszłych artystów, ale ludzi otwartych, gotowych na podejmowanie wyzwań, mających świadomość siebie i swoich możliwości, i co bardzo ważne, mających świadomość wpływu na otaczającą ich rzeczywistość.
Podobnie jak poprzednie spektakle podsumowujące trzyletnią naukę w ramach Klasy Aktywności Twórczej, także ten uczniowie przygotowali według autorskiego scenariusza. Nad projektem czuwały mentorki: Katarzyna Michalska i Aleksandra Drzazga.
Katarzyna Michalska mówiła: To spektakl najważniejszy. Niezwykły - tak jak niezwykli są ci młodzi ludzie zamykający pewien etap swojego życia. Jesteśmy z nimi dziękując im, że byli z nami i ubogacali nasze życie. Jesteśmy z nimi, bo pięknie jest widzieć jak wyfruwają na swoich skrzydłach.
Przypomnijmy, że to właśnie z inicjatywy nauczycielek z Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Bytomiu powstały Klasy Aktywności Twórczej. O ich specyfice zdecydowało wprowadzenie przedmiotu Wychowanie do twórczości oraz założenie holistycznego rozwoju ucznia na poziomie gimnazjalnym.
Chociaż swoje działania koncentrowały wokół szeroko rozumianej sztuki , ich celem nie było wychowanie przyszłych artystów, ale ludzi otwartych, gotowych na podejmowanie wyzwań, mających świadomość siebie i swoich możliwości, i co bardzo ważne, mających świadomość wpływu na otaczającą ich rzeczywistość.