Instaporady dla konsumentów
27 Kwietnia 2022Kryptoreklama, scam - to tylko niektóre z niedozwolonych praktyk, badanych obecnie przez Prezesa UOKiK. Oprócz prowadzonych postępowań finalizowane są prace nad wytycznymi dla influencerów w zakresie oznaczania materiałów sponsorowanych. Zobacz wskazówki dla użytkowników, aby nie wpaść w pułapki influencer marketingu.
Od wielu tygodni Urząd przygląda się rynkowi reklamy w social mediach. Jednocześnie trwają prace nad stworzeniem wspólnych wytycznych, które mają pomóc influencerom w prowadzeniu biznesu zgodnie z prawem. Jesteśmy na etapie końcowym konsultacji pomiędzy UOKiK a Grupą Roboczą Influencer Marketing IAB Polska przy wsparciu instytucjonalnym SAR i Rady Reklamy. W dyskusji nad kształtem dobrych praktyk nie może zabraknąć samych zainteresowanych - influencerów i ich obserwatorów. Dlatego następnym etapem prac będzie zebranie opinii użytkowników social media na temat oznaczania treści reklamowych.
Więcej na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Podobne wiadomości:
- TajemniCE znaku CE 2024-05-20
- Światowy Dzień Konsumenta 2024-03-12
- Najlepsze prezenty dla babci i dziadka? Podaruj wiedzę i czas! 2024-01-19
- Beztroskie ferie - sprawdź porady UOKiK i ECK 2024-01-12
- Fałszywy licznik czasu u pośrednika, który udaje sklep 2023-09-22
- "Stracisz dane, stracisz pieniądze!" - dziś startuje kampania Prezesa UOKiK 2022-12-05
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje 2022-11-16
- Maluchy na zakupach - ABC Małego Konsumenta 2022-09-20
- Wakacje kredytowe 2022-07-26
- Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty 2022-07-22