• język migowy
  • BIP
Strona główna/OZE Bytom/Pierwsze kroki w kierunku zielonej przyszłości: (..)

Pierwsze kroki w kierunku zielonej przyszłości: Podpisanie umów grantowych w ramach Projektu OZE Bytom

2 kwietnia 2025 r.

Logo

Zostały podpisane już pierwsze umowy grantowe z Grantobiorcami w ramach realizacji Projektu Grantowego pn. "Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne Źródła energii na terenie Gminy Bytom" realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji) dla Priorytetu: FESL.10.00 - Fundusze Europejskie na transformację, Działanie: FESL.10.06-Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii.

Aby podpisać umowę grantową, niezbędne jest złożenie wymaganych dokumentów formalnych zgodnie z poniższymi etapami realizacji Programu Grantowego.

Weryfikacja kwalifikacji Grantobiorcy

Pierwszym etapem realizacji Programu Grantowego jest weryfikacja kwalifikacji Grantobiorcy. Na stronie projektu zostaje opublikowana lista uczestników oraz podmiotów wykluczonych. Osoby zakwalifikowane do udziału w programie są zobowiązane do dostarczenia wymaganych dokumentów w terminie 30 dni od publikacji listy z dnia 3 marca 2025 roku.

Dokumenty te obejmują:

  1. potwierdzenie użytkowania budynku, które przygotowuje Gmina Bytom (załącznik nr 4 do Podręcznika Grantobiorcy),
  2. dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością (wypis lub wydruk z Ksiąg Wieczystych),
  3. pełnomocnictwo i zgodę współwłaścicieli w przypadku współdzielenia nieruchomości (załącznik nr 3).

Dodatkowo, wymagane jest oświadczenie Grantobiorcy o statusie prowadzenia działalności gospodarczej (załącznik nr 10). Numer umowy grantowej zostanie dopisany przez Operatora Programu. Po dostarczeniu dokumentów Grantodawca dokonuje ich weryfikacji.

Z kolei do podpisania umowy konieczne jest przedstawienie i dostarczenie następujących dokumentów:

  • Uproszczony audyt energetyczny wraz z kartą inwentaryzacyjną budynku – dokumentacja ta powinna obejmować ocenę techniczną budynku pod kątem instalacji fotowoltaicznej oraz magazynu energii. Audyt musi zostać wykonany przez osobę znajdującą się na liście Rekomendowanych Audytorów Energetycznych lub przez członka Zrzeszenia Audytorów Energetycznych (ZAE). Aktualna lista audytorów dostępna jest na stronie ZAE: https://zae.org.pl/lista-audytorow/. Koszt opracowania dokumentacji ponosi Grantobiorca.
  • Dokument OZC dla pomp ciepła c.o. i c.w.u. wraz z kartą inwentaryzacyjną budynku – analiza obciążenia cieplnego budynku, niezbędna do prawidłowego doboru pompy ciepła dla centralnego ogrzewania (c.o.) i ciepłej wody użytkowej (c.w.u.). Dokument ten musi zostać sporządzony przez osobę z listy Rekomendowanych Audytorów Energetycznych lub członka Zrzeszenia Audytorów Energetycznych (ZAE). Aktualna lista audytorów znajduje się pod adresem: https://zae.org.pl/lista-audytorow/. Koszt opracowania dokumentacji ponosi Grantobiorca.
  • Opinia kominiarska – wymagana w przypadku, gdy okablowanie instalacji fotowoltaicznej prowadzone jest przez przewody wentylacyjne lub kominowe. Koszt wykonania opinii również ponosi Grantobiorca.

Więcej informacji na stronie Operatora Projektu - firmy EKOSCAN Innowacja i Rozwój Sp. z o.o.

do góry