• język migowy
BIP
Grafika BIP
Strona główna/Jak załatwić sprawę/Wydział Inżynierii Środowiska/Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków

Karta: AS-1/6
Druk: AS-1.2

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków

 Wymagane dokumenty

  • Wypełniony druk Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków - druk AS-1.2,
  • mapa sytuacyjno-wysokościowa z naniesioną lokalizacją oczyszczalni,
  • dowód uiszczenia opłaty - jeżeli dotyczy,
  • kopia pozwolenia na budowę, certyfikat lub aprobata techniczna przydomowej oczyszczalni ścieków, kopia dokumentacji technicznej przydomowej oczyszczalni ścieków, kopia instrukcji użytkowania przydomowej oczyszczalni (jeżeli stanowi odrębny dokument),
  • uzyskana z Bytomskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. informacja o warunkach technicznych przyłączenia nieruchomości do kanalizacji sanitarnej lub o braku możliwości przyłączenia.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Inżynierii Środowiska pok. 341

Opłaty

Opłata skarbowa: 120 zł 
Opłatę skarbową można wnosić:

  • kartą płatniczą na stanowisku w trakciezałatwiania sprawy
  • przez wpłatę na rachunek bankowy:
    Gmina Bytom
    60 1560 0013 0383 0201 0000 0001
  • gotówką na poczcie bez dodatkowych opłat

Z opłaty zwolnione jest zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków, która stanowi infrastrukturę budynku wyłącznie mieszkalnego

Dodatkowe informacje dla osób dokonujących wpłat za granicą na stronie https://www.bytom.pl/dlamieszkanca/podatki-i-oplaty-lokalne.

Termin załawienia sprawy

do 1 miesiąca.

Tryb odwoławczy

Od sprzeciwu w formie decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie 14 dni od
dnia doręczenia decyzji.

Podstawa Prawna

  • art. 152 ust.1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska,
  • § 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia.

Uwagi

  • Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych, ścieki pochodzące z gospodarstwa domowego:
  1. nie mogą przekraczać ilości 5,0 m3 na dobę,
  2. nie mogą przekraczać najwyższych dopuszczalnych wartości wskaźników zanieczyszczeń właściwych dla RLM aglomeracji Bytom, na obszarze której zlokalizowane jest gospodarstwo,  kreślonych w załączniku nr 3 do ww. rozporządzenia, które wynoszą:
    • - BZT5 - 6,43 mg/l,
    • - ChZT - 57,30 mg/l,
    • - Nog - 5,55 mg/l,
    • - Pog - 1,41 mg/l,
    • - zawiesiny ogólne - 12,93 mg/l.
  3. najwyższy użytkowy poziom wodonośny wód podziemnych powinien znajdować się co najmniej 1,5 m pod dnem urządzenia.
  • W przypadku ilości ścieków przekraczającej 5,0 m3 na dobę wymagane jest uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego.
  • Każdy indywidualny system oczyszczania ścieków musi być wyposażony w stałe i dostępne miejsca poboru ścieków nieoczyszczonych dopływających do instalacji oraz odprowadzanych z niej do ziemi bezpośrednio lub po oczyszczeniu.
  • Zgodnie z „Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Bytomia” § 6 ust. 1 pkt 10 nieczystości ciekłe gromadzone w osadnikach w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków muszą być usuwane z nieruchomości z częstotliwością określoną w instrukcji obsługi przydomowej oczyszczalni ścieków, jednak nie rzadziej niż raz na rok.
  • Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji nowo zbudowanej lub zmienionej w sposób istotny można przystąpić, jeżeli organ właściwy nie wniesie sprzeciwu w formie decyzji w terminie 30 dni  od doręczenia zgłoszenia przydomowej oczyszczalni ścieków.
  • Właściciel gruntu nie może odprowadzać ścieków na grunty sąsiednie.
  • Prowadzący instalację jest zobowiązany przedłożyć organowi właściwemu informacje o:
  1. rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji instalacji,
  2. zmianie danych, w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności oraz zaprzestania działalności lub zmianie danych.

W przypadku wątpliwości wszelkich informacji udziela Wydział Inżynierii Środowiska.

Formularz wniosku

Dostępny na stronie internetowej Urzędu oraz w Punkcie Informacyjnym wniosek AS-1.2.

Kategoria: Powiązane pliki [2]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Karty i druki
pdf 2024-05-14 Karta usług AS-1_6zm2
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 172
Karta usług AS-1_6zm2 93.23KB zobacz
pdf 2024-08-14 Druk AS 1_2
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 212
Druk AS 1_2 483.89KB zobacz

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Urząd Miejski w Bytomiu
Pierwsza publikacja
Janocha Arkadiusz 2021-03-24 09:27
Aktualizacja publikacji
Sanecki Tomasz 2024-05-14 14:58
Wytworzenie publikacji
Naczelnik Wydziału Inżynierii Środowiska - Wojciech Bryś 2024-05-14 14:58
Zatwierdzenie
Naczelnik Wydziału Inżynierii Środowiska - Wojciech Bryś 2024-05-14 14:58
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję
do góry