• język migowy
BIP
Grafika BIP
Strona główna/Jak załatwić sprawę/Wydział Inżynierii Środowiska/Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Karta usługi: AS-1/5
Druk: AS-1.3

Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach ZS-1.3,
  • załączniki do wniosku zgodnie z art. 74 ust. 1 pkt 1 - 8 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko:
    • w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - karta informacyjna przedsięwzięcia;
    • w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - Karta informacyjna przedsięwzięcia oraz:
    • poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz przewidywany obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie;
    • mapa, w postaci papierowej lub elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w ust. 3a pkt 1; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w pkt 4, mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa w pkt 3;
    • w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4 - 5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 - mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmująca obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie;
    • dla przedsięwzięć, dla których organem prowadzącym postępowanie jest regionalny dyrektor ochrony środowiska - wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony, albo informacja o jego braku; nie dotyczy to wniosku o wydanie decyzji, o których mowa w art. 74 ust. 1 pkt 5;
    • wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie z zastrzeżeniem ust. 1a;
    • w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;
    • analiza kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne;

Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i kartę informacyjną przedsięwzięcia przedkłada się w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego.

  • Dodatkowe załączniki:
    • dowód uiszczenia opłaty skarbowej;
    • ewentualne pełnomocnictwo;
    • oświadczenie wnioskodawcy, o którym mowa w pkt 2 formularza wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach ZS-1.3;
    • oświadczenie dotyczące współfinansowania - załącznik nr 2 do wniosku ZS-1.3 celem przekazania do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach na etapie opiniowania wniosku;
  • Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się
    dołączenia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10 (art. 74 ust.1a).
  • Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego (art. 74 ust.3).
  • Stroną postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wnioskodawca oraz podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie  zaproponowanym przez wnioskodawcę, z zastrzeżeniem art. 81 ust. 1. Przez obszar ten rozumie się:
    1. przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu,
    2. działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub
    3. działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem (art. 74 ust.3a).

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Inżynierii Środowiska
Referat Ochrony Środowiska i Energetyki pok. 340

Opłaty

  • Opłata skarbowa:
    • 205,00 zł - wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
    • 205,00 zł - zmiana decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
    • 105,00 zł - przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu;
    • 17,00 zł - pełnomocnictwo;
  • Opłatę można wnosić:
    • na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Bytomiu Getin Noble Bank S.A. Oddział w Bytomiu 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001

Osoba dokonująca zapłaty zobowiązana jest do zamieszczenia na dowodzie wpłaty informacji:

  • wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
  • złożenie kopii pełnomocnictwa; 

Dowód wpłaty opłaty skarbowej stanowi załącznik do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Dodatkowe informacje dla osób dokonujących wpłat za granicą na stronie https://www.bytom.pl/dlamieszkanca/podatki-i-oplaty-lokalne.

Termin załatwienia sprawy 

  • do 30 dni
  • do 60 dni w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej zgodnie z art. 35 § 3 i 5 Kodeksu postępowania administracyjnego

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko 

Uwagi

  • W przypadku zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach obowiązują wymagania jak dla wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (art. 87 ww. ustawy);
  • W przypadku przeniesienia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu obowiązują przepisy art. 72a
    ww. ustawy;

Formularz wniosku 

Dostępny na stronie internetowej Urzędu, w Punkcie Informacyjnym oraz w Wydziale Inżynierii Środowiska wniosek ZS-1.3. 

Kategoria: Powiązane pliki [3]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Karty i druki
pdf 2022-12-23 Karta usługi AS-1/5
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 758
Karta usługi AS-1/5 113.53KB zobacz
pdf 2022-12-23 Druk AS-1.3
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 914
Druk AS-1.3 499.24KB zobacz
pdf 2022-12-23 Druk AS-1.3 - załącznik
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 692
Druk AS-1.3 - załącznik 303.89KB zobacz

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Urząd Miejski w Bytomiu
Pierwsza publikacja
IntraCOM.pl Katowice 2020-10-13 09:07
Aktualizacja publikacji
Sanecki Tomasz 2023-02-15 09:35
Wytworzenie publikacji
UM Bytom 2023-02-15 09:35
Zatwierdzenie
UM Bytom 2023-02-15 09:35
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję
do góry