Karta usługi: AS-1/5
Druk: AS-1.3
Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach ZS-1.3,
- załączniki do wniosku zgodnie z art. 74 ust. 1 pkt 1 - 8 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko:
- w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - karta informacyjna przedsięwzięcia;
- w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - Karta informacyjna przedsięwzięcia oraz:
- poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz przewidywany obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie;
- mapa, w postaci papierowej lub elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w ust. 3a pkt 1; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w pkt 4, mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa w pkt 3;
- w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4 - 5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 - mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmująca obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie;
- dla przedsięwzięć, dla których organem prowadzącym postępowanie jest regionalny dyrektor ochrony środowiska - wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony, albo informacja o jego braku; nie dotyczy to wniosku o wydanie decyzji, o których mowa w art. 74 ust. 1 pkt 5;
- wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie z zastrzeżeniem ust. 1a;
- w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;
- analiza kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne;
Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i kartę informacyjną przedsięwzięcia przedkłada się w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego.
- Dodatkowe załączniki:
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej;
- ewentualne pełnomocnictwo;
- oświadczenie wnioskodawcy, o którym mowa w pkt 2 formularza wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach ZS-1.3;
- oświadczenie dotyczące współfinansowania - załącznik nr 2 do wniosku ZS-1.3 celem przekazania do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach na etapie opiniowania wniosku;
- Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się
dołączenia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10 (art. 74 ust.1a). - Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego (art. 74 ust.3).
- Stroną postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wnioskodawca oraz podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę, z zastrzeżeniem art. 81 ust. 1. Przez obszar ten rozumie się:
- przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu,
- działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub
- działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem (art. 74 ust.3a).
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Inżynierii Środowiska
Referat Ochrony Środowiska i Energetyki pok. 340
Opłaty
- Opłata skarbowa:
- 205,00 zł - wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
- 205,00 zł - zmiana decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
- 105,00 zł - przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu;
- 17,00 zł - pełnomocnictwo;
- Opłatę można wnosić:
- na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Bytomiu Getin Noble Bank S.A. Oddział w Bytomiu 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001
Osoba dokonująca zapłaty zobowiązana jest do zamieszczenia na dowodzie wpłaty informacji:
- wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- złożenie kopii pełnomocnictwa;
Dowód wpłaty opłaty skarbowej stanowi załącznik do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Dodatkowe informacje dla osób dokonujących wpłat za granicą na stronie https://www.bytom.pl/dlamieszkanca/podatki-i-oplaty-lokalne.
Termin załatwienia sprawy
- do 30 dni
- do 60 dni w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej zgodnie z art. 35 § 3 i 5 Kodeksu postępowania administracyjnego
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko
Uwagi
- W przypadku zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach obowiązują wymagania jak dla wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (art. 87 ww. ustawy);
- W przypadku przeniesienia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu obowiązują przepisy art. 72a
ww. ustawy;
Formularz wniosku
Dostępny na stronie internetowej Urzędu, w Punkcie Informacyjnym oraz w Wydziale Inżynierii Środowiska wniosek ZS-1.3.
Format | Data publikacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
Kategoria: Karty i druki | ||||
2022-12-23 |
Karta usługi AS-1/5
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 758
|
Karta usługi AS-1/5 113.53KB | zobacz | |
2022-12-23 |
Druk AS-1.3
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 914
|
Druk AS-1.3 499.24KB | zobacz | |
2022-12-23 |
Druk AS-1.3 - załącznik
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 692
|
Druk AS-1.3 - załącznik 303.89KB | zobacz |
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Urząd Miejski w Bytomiu
- Pierwsza publikacja
- IntraCOM.pl Katowice 2020-10-13 09:07
- Aktualizacja publikacji
- Sanecki Tomasz 2023-02-15 09:35
- Wytworzenie publikacji
- UM Bytom 2023-02-15 09:35
- Zatwierdzenie
- UM Bytom 2023-02-15 09:35