• język migowy
BIP
Grafika BIP
Strona główna/Jak załatwić sprawę/Urząd Stanu Cywilnego/Wydanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności (..)

Karta usługi: SC-1/6
Druk: SC-1.2

Wydanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa (do ślubu wyznaniowego)

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wydanie zaświadczenia SC-1.2
  • dowód osobisty
  • zmigrowane akty urodzeń w przypadku osób o stanie cywilnym „kawaler” lub „panna” w przypadku braku niezbędnych informacji o zawarciu związku małżeńskiego, rozwodzie lub zgonie współmałżonka w systemie Pesel również zmigrowane niezbędne akty stanu cywilnego tych osób umożliwiające prawidłowe sporządzenie zapewnienia o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa

W przypadku obcokrajowców:

  • odpis aktu urodzenia wraz z jego tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego odpis aktu małżeństwa z adnotacją o sposobie rozwiązania w przypadku osób rozwiedzionych wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego
  • odpis aktu zgonu współmałżonka wraz z tłumaczeniem w przypadku wdowców 
  • zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa wraz z jego tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego lub postanowienie Sądu Rejonowego zwalniające od obowiązku przedłożenia tego zaświadczenia
  • dokument tożsamości

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Stanu Cywilnego, pok. 5

Opłaty

Opłata skarbowa:
sporządzenie aktu - 84,00 zł

  • w przypadku ślubu zawartego w Bytomiu - wpłata na konto Gminy Bytom
  • w przypadku ślubu zawartego poza Bytomiem - wpłata na konto gminy sporządzającej akt małżeństwa

Opłatę skarbową można wnosić:

  • kartą płatniczą na stanowisku w trakcie załatwiania sprawy
  • przez wpłatę na rachunek bankowy:
    Gmina Bytom
    60 1560 0013 0383 0201 0000 0001
  • gotówką na poczcie bez dodatkowych opłat

Dodatkowe informacje dla osób dokonujących wpłat za granicą na stronie https://www.bytom.pl/dlamieszkanca/podatki-i-oplaty-lokalne.

Termin załatwienia sprawy

Bez zbędnej zwłoki, zazwyczaj w tym samym dniu przy złożeniu kompletu dokumentów.

Tryb odwoławczy

Odmowa wydania zaświadczenia następuje w formie pisemnej. Osoba zainteresowana w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej pisma kierownika USC może wystąpić z wnioskiem do Sądu Rejonowego w Bytomiu o rozstrzygnięcie, czy okoliczności przedstawione przez kierownika USC uzasadniają odmowę dokonania czynności.

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2016 r. poz. 2064)
  • ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. poz. 682).

Uwagi

Zaświadczenie traci moc prawną po upływie sześciu miesięcy od dnia jego wystawienia.

Formularz wniosku

Wniosek SC-1.2 dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Bytomiu oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego pok. 5.

Kategoria: Powiązane pliki [2]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Karty i druki
pdf 2022-12-20 Karta usługi SC-1/6
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 1378
Karta usługi SC-1/6 85.78KB zobacz
pdf 2025-03-17 Druk SC-1.2
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 1470
Druk SC-1.2 469.32KB zobacz

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Urząd Miejski w Bytomiu
Pierwsza publikacja
IntraCOM.pl Katowice 2020-10-08 12:03
Aktualizacja publikacji
Sanecki Tomasz 2023-02-14 12:20
Wytworzenie publikacji
UM Bytom 2023-02-14 12:20
Zatwierdzenie
UM Bytom 2023-02-14 12:20
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję
do góry