Karta usługi: AA-3/1
Druk: PB-1, PB-5
Wydanie pozwolenia na budowę
Wymagane dokumenty
- wniosek o pozwolenie na budowę PB-1,
- projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno - budowlany w postaci:
- papierowej w 3 egzemplarzach
- elektronicznej wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi,
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane PB-5,
- decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeśli jest wymagana zgodnie z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, załączniki fakultatywne wynikające z ustawy
- Prawo budowlane oraz z przepisów szczególnych (w zależności od zamierzenia budowlanego), wymienione w formularzu PB-1,
- pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu inwestora (w przypadku ustanowienia pełnomocnika),
- dokument potwierdzający dokonanie opłaty skarbowej.
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Architektury Referat Pozwoleń Budowlanych pok. 302, 305, 310
Opłaty
Opłata skarbowa:
- 1,00 zł/m2 pow. użytkowej - budynek przeznaczony na prowadzenie w nim działalności gospodarczej innej niż leśna i rolnicza, lecz nie więcej niż 539 zł,
- 14,00 zł - budynek służący celom gospodarczym w gospodarstwie rolnym,
- 48,00 zł - inne budynki,
- 20,00 zł - studnie oraz urządzenia do usuwania nieczystości stałych i ścieków,
- 112,00 zł - budowle związane z produkcją rolną,
- 2.143,00 zł - sieci wodociągowe, kanalizacyjne, elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, gazowe, cieplne oraz drogi (o długości powyżej 1 km), z wyjątkiem dróg dojazdowych, dojść do budynków i zjazdów z drogi,
- 105,00 zł - sieci wodociągowe, kanalizacyjne, elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, gazowe, cieplne oraz drogi o długości do 1 kilometra,
- 155,00 zł - inne budowle,
- 91,00 zł - urządzenia budowlane związane z obiektem budowlanym,
- w przypadku przebudowy lub remontu obiektu budowlanego 50% stawek określonych powyżej,
- 17,00 zł - złożenie pełnomocnictwa.
W razie wydania pozwolenia na budowę budynku o funkcji mieszanej, przy obliczaniu opłaty skarbowej nie uwzględnia się powierzchni mieszkalnej tego budynku.
W przypadku wydawania pozwolenia na budowę obejmującego więcej niż jeden obiekt budowlany, opłatę skarbową pobiera się od każdego obiektu odrębnie.
Opłatę skarbową można wnosić:
- przez wpłatę na rachunek bankowy:
Gmina Bytom
60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 - gotówką na poczcie bez dodatkowych opłat
Dodatkowe informacje dla osób dokonujących wpłat za granicą na stronie https://www.bytom.pl/dlamieszkanca/podatki-i-oplaty-lokalne.
Zwolnione z opłaty skarbowej są m.in. decyzje w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Termin załatwienia sprawy
- Decyzja wydawana jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin wynosi 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
- Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych.
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna
Art. 28, art. 33 ust. 1, art. 34 ust. 4, art. 36, art. 80 ust. 1 pkt 1 oraz art. 82 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
Uwagi
W przypadku wątpliwości wszelkich informacji udziela Wydział Architektury
Formularz wniosku
Wniosek oraz oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane powinny być sporządzone przy wykorzystaniu obowiązujących formularzy dostępnych w sekretariacie Wydziału Architektury pok. 304, na stronie internetowej Urzędu, w Punkcie Informacyjnym oraz na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego (wersja elektroniczna) - odpowiednio wniosek PB-1 oraz oświadczenie PB-5.
Format | Data publikacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
Kategoria: Karty i druki | ||||
2023-04-04 |
Karta usługi AA-3/1
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 1663
|
Karta usługi AA-3/1 95.23KB | zobacz | |
2021-07-04 |
POZWOLENIE NA BUDOWĘ - PB - 1.pdf
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 2124
|
POZWOLENIE NA BUDOWĘ - PB - 1.pdf 285.15KB | zobacz | |
Kategoria: Wydział Architektury | ||||
2021-12-01 |
PB 5 - OŚWIADCZENIE O PRAWIE.pdf
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 3737
|
PB 5 - OŚWIADCZENIE O PRAWIE.pdf 230.56KB | zobacz |
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Urząd Miejski w Bytomiu
- Pierwsza publikacja
- IntraCOM.pl Katowice 2020-10-08 15:33
- Aktualizacja publikacji
- Janocha Arkadiusz 2023-04-05 09:34
- Wytworzenie publikacji
- UM Bytom 2023-04-05 10:19
- Zatwierdzenie
- UM Bytom 2023-04-05 10:19