• język migowy
BIP
Grafika BIP
Strona główna/Jak załatwić sprawę/Wydział Architektury/Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu

Karta usługi: AA-3/11
Druk: AA-3.7

Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu - formularz AA-3.7;
  • inwentaryzacja (oryginał) sporządzona przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia i uzgodniona z właścicielem budynku, skłdająca się z:
    rzutu odpowiedniej kondygnacji budynku z zaznaczeniem przedmiotowego lokalu i pomieszczeniami do niego przynależnymi wykonanego przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie architektury lub konstrukcyjno-budowlanum potwierdzonego pieczęcią, podpisem osoby upoważnionej i aktualną datą (w przypadku nowych budynków rzut pochodzący z istniejącego projektu budowlanego, stanowiącego załącznik do pozwolenia na budowę - potwierdzony „za zgodność ze stanem faktycznym”);

Uwaga!

Rzut powinien przedstawiać cały lokal oraz fragment klatki schodowej z oznaczeniem wejść do lokali sąsiednich. Rzut powinien określać/zawierać:

  1. adres budynku i numer lokalu oraz rodzaj lokalu (mieszkalny lub o innym przeznaczeniu),
  2. położenie lokalu: w budynku (numer klatki schodowej) i na kondygnacji - określenie np. kondygnacja I (parter), kondygnacja II (I piętro) lub parter, I piętro, II piętro itd., numery lokali sąsiednich,
  3. nazwy i powierzchnię poszczególnych pomieszczeń wewnątrz przedmiotowego lokalu,
  4. podstawowe elementy wyposażenia sanitarno-higienicznego oraz wentylacji,
  5. datę potwierdzenia i oryginalny podpis;
  • w przypadku nowopowstałych budynków należy dołączyć dokument poświadczający oddanie obiektu do użytkowania wydany przez właściwy organ wraz z potwierdzeniem nadania numeru porządkowego dla nieruchomości.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Architektury, Referat Pozwoleń Budowlanych, pok. 310

Opłaty

  • Opłata skarbowa:
    • wydanie zaświadczenia: 17,00 zł,
    • złożenie pełnomocnictwa 17,00 zł
  • Opłatę skarbową można uiścić:
    • przez wpłatę na rachunek bankowy: Gmina Bytom 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 
    • gotówką na poczcie bez dodatkowych opłat

Nie podlega opłacie skarbowej wydanie zaświadczenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego

Dodatkowe informacje dla osób dokonujących wpłat za granicą na stronie https://www.bytom.pl/dlamieszkanca/podatki-i-oplaty-lokalne.

Termin załatwienia sprawy

Do 7 dni. Termin może ulec wydłużeniu ze względu na braki formalne wniosku.

Tryb odwoławczy

Brak

Podstawa prawna

Art. 217 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, art. 2 ust. 1b, 2 i 3 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali

Uwagi

W przypadku wątpliwości wszelkich informacji udziela Wydział Architektury.

Formularz wniosku

Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularza dostępnego w sekretariacie Wydziału Architektury pok.304, na stronie internetowej Urzędu oraz w Punkcie Informacyjnym - wniosek AA-3.7.

Kategoria: Powiązane pliki [2]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Karty i druki
pdf 2022-12-20 Karta usług AA-3/11
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 1103
Karta usług AA-3/11 91.36KB zobacz
pdf 2022-12-20 Druk AA-3.7
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 1180
Druk AA-3.7 494.79KB zobacz

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Urząd Miejski w Bytomiu
Pierwsza publikacja
Janocha Arkadiusz 2021-06-01 08:30
Aktualizacja publikacji
Sanecki Tomasz 2023-02-14 12:25
Wytworzenie publikacji
Tomasz Sanecki 2023-02-14 12:24
Zatwierdzenie
Tomasz Sanecki 2023-02-14 12:24
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję
do góry