• język migowy
BIP
Grafika BIP
Strona główna/Jak załatwić sprawę/Wydział Organizacji Pozarządowych/Wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych

Karta usługi: KO-1/2

Wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych

Wymagane dokumenty

  • wniosek o zaewidencjonowanie uczniowskiego klubu sportowego podpisany przez cały zarząd klubu
  • lista założycieli zawierająca ich imiona i nazwiska, daty i miejsca urodzenia, miejsca zamieszkania oraz własnoręczne podpisy (min. 7 osób)
  • informacja o adresie siedziby klubu sportowego
  • statut klubu, który powinien zawierać:
    • nazwę klubu, odróżniającą go od innych stowarzyszeń, organizacji i instytucji,
    • teren działania i siedzibę stowarzyszenia,
    • cele i sposoby ich realizacji,
    • sposób nabywania i utraty członkostwa, przyczyny utraty członkostwa oraz prawa i obowiązki członków,
    • władze stowarzyszenia, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełniania składu oraz ich kompetencje,
    • zapis o możliwości otrzymywania przez członków zarządu wynagrodzenia za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją,
    • sposób reprezentowania stowarzyszenia, w szczególności sposób zaciągania zobowiązań majątkowych, a także warunki ważności uchwałwładz stowarzyszenia,
    • sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich,
    • zasady dokonywania zmian statutu,
    • sposób rozwiązania się stowarzyszenia.

Klub sportowy, który chce tworzyć terenowe jednostki organizacyjne, dodatkowo w statucie określa:

  • zasady tworzenia oraz rozwiązywania terenowej jednostki organizacyjnej,
  • strukturę organizacyjną terenowej jednostki organizacyjnej,
  • organy terenowej jednostki organizacyjnej, w tym zarząd oraz tryb dokonywania ich wyboru lub powoływania,
  • możliwość otrzymywania przez członków zarządu terenowej jednostki organizacyjnej wynagrodzenia za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją, w przypadku gdy w statucie stowarzyszenia przewidziano możliwość otrzymywania takiego wynagrodzenia przez członków zarządu stowarzyszenia.

Jeżeli statut stowarzyszenia tak stanowi, terenowa jednostka organizacyjna może uzyskać osobowość prawną. W takim przypadku statut stowarzyszenia dodatkowo określa:

  • warunki, które muszą być spełnione, aby mogła ona uzyskać osobowość prawną,
  • zasady gospodarowania majątkiem,
  • sposób reprezentowania, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych oraz zawierania umów z członkami jej zarządu,
  • szczegółowe zasady likwidacji.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Organizacji Pozarządowych, pl. Jana III Sobieskiego 3

Wniosek można złożyć w kancelarii Urzędu Miejskiego w Bytomiu, ul.Parkowa 2, pok. 128

Opłaty

Brak

Termin załatwienia sprawy

  • do 1 miesiąca
  • średni czas wydania decyzji: 14 dni od złożenia wniosku

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Podstawa prawna

  • art. 4 ust. 4 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 roku o sporcie
  • Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach
  • Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych

Uwagi

Stowarzyszenie nie może prowadzić działalności gospodarczej. Osobowość prawną uzyskuje z chwilą wpisu do ewidencji.

Formularz wniosku

Brak

Kategoria: Powiązane pliki [1]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Karty i druki
pdf 2024-09-11 Karta usług KO-1_2.zm2
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 98
Karta usług KO-1_2.zm2 66.57KB zobacz

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Urząd Miejski w Bytomiu
Pierwsza publikacja
IntraCOM.pl Katowice 2020-10-08 08:21
Aktualizacja publikacji
Sanecki Tomasz 2024-09-11 08:28
Wytworzenie publikacji
UM Bytom 2024-09-11 08:28
Zatwierdzenie
UM Bytom 2024-09-11 08:28
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję
do góry