• język migowy
BIP
Grafika BIP
Strona główna/Jak załatwić sprawę/Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi/Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w (..)

Karta usługi: ZO-1.1.
Druk: ZO-1.2

Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Bytom

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wpis/zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie miasta Bytom – druk ZO-1.2 zawierający:

- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,

- numer identyfikacji podatkowej NIP,

- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych,

  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej (osoba dokonująca zapłaty zobowiązana jest do zamieszczenia na dowodzie wpłaty informacji określającej szczegółowo przedmiot, od którego dokonuje zapłaty),
  • oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - załącznik do druku ZO-1.2,
  • dokument udzielonego pełnomocnictwa (jeżeli w imieniu wnioskodawcy występuje pełnomocnik) - należy złożyć oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie dokumentu.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi pok. 318

Opłaty

  • Opłata skarbowa: 50,00 zł

– rozszerzenie zakresu działalności podlega opłacie skarbowej w wysokości 50% stawki

– złożenie pełnomocnictwa - 17,00 zł

Nie podlega opłacie skarbowej złożenie pełnomocnictwa w przypadku, gdy przedsiębiorca udzielił pełnomocnictwa i zgłosił informację o jego udzieleniu we wniosku o wpis do CEIDG (wraz ze wskazaniem zakresu spraw, które obejmuje dane pełnomocnictwo)

Opłatę skarbową można wnosić:

  • kartą płatniczą na stanowisku w trakcie załatwiania sprawy
  • poprzez wpłatę na rachunek bankowy: Gmina Bytom 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001
  • gotówką na poczcie bez dodatkowych opłat

Dodatkowe informacje dla osób dokonujących wpłat za granicą na stronie https://www.bytom.pl/dlamieszkanca/ podatki-i-oplaty-lokalne

Termin załatwienia sprawy

do 7 dni

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna

Art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Uwagi

Rodzaje odpadów należy określić zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów. Jeżeli organ prowadzący rejestr działalności regulowanej nie dokona wpisu w terminie 7 dni, a od dnia wpływu wniosku do tego organu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa wyżej, biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.

Formularz wniosku

Dostępny na stronie internetowej Urzędu, w Punkcie Informacyjnym oraz w Wydziale Gospodarowania Odpadami Komunalnymi druk ZO-1.2.

Kategoria: Powiązane pliki [2]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Karty i druki
pdf 2024-08-14 Druk ZO_1_2
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 131
Druk ZO_1_2 474.49KB zobacz
pdf 2024-08-14 Karta usług ZO-1_1
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 120
Karta usług ZO-1_1 96.31KB zobacz

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Urząd Miejski w Bytomiu
Pierwsza publikacja
Sanecki Tomasz 2024-08-14 11:21
Aktualizacja publikacji
Sanecki Tomasz 2024-08-14 14:40
Wytworzenie publikacji
Wydział Organizacyjny 2024-08-14 14:40
Zatwierdzenie
Wydział Organizacyjny 2024-08-14 14:40
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję
do góry