Karta usługi: ZO-1.1.
Druk: ZO-1.2
Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Bytom
Wymagane dokumenty
- wniosek o wpis/zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie miasta Bytom – druk ZO-1.2 zawierający:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
- numer identyfikacji podatkowej NIP,
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej (osoba dokonująca zapłaty zobowiązana jest do zamieszczenia na dowodzie wpłaty informacji określającej szczegółowo przedmiot, od którego dokonuje zapłaty),
- oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - załącznik do druku ZO-1.2,
- dokument udzielonego pełnomocnictwa (jeżeli w imieniu wnioskodawcy występuje pełnomocnik) - należy złożyć oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie dokumentu.
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi pok. 318
Opłaty
- Opłata skarbowa: 50,00 zł
– rozszerzenie zakresu działalności podlega opłacie skarbowej w wysokości 50% stawki
– złożenie pełnomocnictwa - 17,00 zł
Nie podlega opłacie skarbowej złożenie pełnomocnictwa w przypadku, gdy przedsiębiorca udzielił pełnomocnictwa i zgłosił informację o jego udzieleniu we wniosku o wpis do CEIDG (wraz ze wskazaniem zakresu spraw, które obejmuje dane pełnomocnictwo)
Opłatę skarbową można wnosić:
- kartą płatniczą na stanowisku w trakcie załatwiania sprawy
- poprzez wpłatę na rachunek bankowy: Gmina Bytom 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001
- gotówką na poczcie bez dodatkowych opłat
Dodatkowe informacje dla osób dokonujących wpłat za granicą na stronie https://www.bytom.pl/dlamieszkanca/ podatki-i-oplaty-lokalne
Termin załatwienia sprawy
do 7 dni
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna
Art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Uwagi
Rodzaje odpadów należy określić zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów. Jeżeli organ prowadzący rejestr działalności regulowanej nie dokona wpisu w terminie 7 dni, a od dnia wpływu wniosku do tego organu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa wyżej, biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.
Formularz wniosku
Dostępny na stronie internetowej Urzędu, w Punkcie Informacyjnym oraz w Wydziale Gospodarowania Odpadami Komunalnymi druk ZO-1.2.
Format | Data publikacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
Kategoria: Karty i druki | ||||
2024-08-14 |
Druk ZO_1_2
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 131
|
Druk ZO_1_2 474.49KB | zobacz | |
2024-08-14 |
Karta usług ZO-1_1
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 120
|
Karta usług ZO-1_1 96.31KB | zobacz |
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Urząd Miejski w Bytomiu
- Pierwsza publikacja
- Sanecki Tomasz 2024-08-14 11:21
- Aktualizacja publikacji
- Sanecki Tomasz 2024-08-14 14:40
- Wytworzenie publikacji
- Wydział Organizacyjny 2024-08-14 14:40
- Zatwierdzenie
- Wydział Organizacyjny 2024-08-14 14:40