Choose language:

Witamy na stronach internetowych miasta Bytom
17 lutego 2019, Zbigniew, Julian, Lukasz

Mapa miasta Kontakt Dla mediów Druki Związek Subregionu Centralnego

JAKOŚĆ POWIETRZA

 

Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej to system stron internetowych służący powszechnemu i bezpłatnemu dostępowi do informacji publicznej.

PKP szykuje rewolucję na bytomskich torach

PKP szykuje rewolucję na bytomskich torach Data publikacji: 18 stycznia 2018



Polskie Linie Kolejowe zmodernizują linię 131 biegnącą przez nasze miasto. Zakres robót prowadzonych w Bytomiu obejmie m.in. wymianę torów i rozjazdów, przebudowę trzech peronów, likwidację jednego i budowę nowych wiaduktów.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły właśnie 4 przetargi na ponad 2,1 mld złotych, na modernizację magistrali węglowej na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Zduńska Wola Karsznice. Jest to fragment linii kolejowej nr 131 (Chorzów Batory – Tczew) tzw. „Węglówki” – ważnego kolejowego szlaku towarowego, łączącego Śląsk z wybrzeżem. - W trzecim kwartale tego roku planujemy podpisanie umowy z wykonawcami, a ponieważ jest to zadanie inwestycyjne realizowane w formule „projektuj i buduj” rozpoczęcie prac budowlanych  planowane jest w czwartym kwartale 2019 roku. Zakończenie wszystkich prac nastąpi w czwartym kwartale 2022 roku - wymienia Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK.

Zakres prac w stacji Bytom dotyczy wymiany torów i rozjazdów, remontu obiektów inżynieryjnych w obrębie stacji oraz przebudowy peronów 2,3,4 (mała architektura, nagłośnienie, dostosowanie do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się) i likwidacji peronu nr 1. Ponadto w stacji Bytom wybudowane zostanie Lokalne Centrum Sterowania (LCS), które obejmie swoim zasięgiem odcinek Chorzów Miasto – Radzionków. Mieszkańcy Bytomia zyskają również nowy przystanek w dogodniejszej lokalizacji. Planowane jest przesunięcie o około 500 metrów na północ przystanku Bytom Północny - by pasażerowie mieli łatwiejszy dostęp do komunikacji miejskiej.

Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością od 100 do 140 km/h, pociągi towarowe - od 80 do 120 km/h. Znacznie poprawi się komfort obsługi podróżnych na stacjach i przystankach osobowych, które zostaną dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Szacunkowy koszt modernizacji odcinka Chorzów Batory – Nakło Śląskie to ok. 644,3 mln zł netto.

Autor: Biuro Prasowe UM w Bytomiu
Zdjęcia: Wojciech Sokolnicki

Nasz serwis używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników.
W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej na stronie polityka prywatności.