Choose language:

Witamy na stronach internetowych miasta Bytom
08 kwietnia 2020, Julia, Dionizy, January

Mapa miasta Kontakt Dla mediów Druki Związek Subregionu Centralnego

Co zrobić, jeśli podejrzewasz u siebie koronawirusa?

Wróciłeś z zagranicy i podejrzewasz u siebie koronawirusa lub miałeś kontakt z osobą, u której podejrzewasz zakażenie? Natychmiast skontaktuj się z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Bytomiu. Do czasu otrzymania pomocy odizoluj się od innych ludzi.

Osobno, ale razem

Jak sobie radzimy podczas kwarantanny? Jak się odnajdujemy w naszym nowym rytmie dnia? I wreszcie jak się wspieramy w tym trudnym czasie? Wyślij nam swoje zdjęcie i podziel się doświadczeniami, biorąc udział w akcji „Osobno, ale razem”.

Kolejne ograniczenia wprowadzone w związku z koronawirusem

Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18. roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki czy bulwary będą zamknięte. Oprócz tego zmienione zostają zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszona działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?

Zewsząd płynie pomoc dla Szpitala Specjalistycznego nr 1 w Bytomiu

Samochody transportowe, urządzenia do dezynfekcji, aparat RTG, budowa dwóch śluz na terenie oddziału zakaźnego, respiratory, a także środki finansowe na zakup płynów i sprzętu do dezynfekcji. Zewsząd płynie pomoc dla miejskiego szpitala w Bytomiu.

Komunikat dla klientów Wydziału Komunikacji

Zgłoszenie zbycia i nabycia pojazdów oraz inne wnioski w sprawie pojazdów można składać za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub drogą elektroniczną (platforma ePUAP i elektroniczna skrzynka podawcza systemu pojazd i kierowca). Zobacz linki – TUTAJ

Od 16 marca Urząd Miejski zamknięty. Obsługa przez telefon i internet

Od poniedziałku, 16 marca /do odwołania/ Urząd Miejski w Bytomiu, podległe mu jednostki organizacyjne oraz spółki miejskie zostaną zamknięte. Klienci będą mogli skorzystać z usług tylko w nadzwyczajnych sytuacjach po wcześniejszym kontakcie telefonicznym lub mailowym.

JAKOŚĆ POWIETRZA

 

Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej to system stron internetowych służący powszechnemu i bezpłatnemu dostępowi do informacji publicznej.

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów Data publikacji: 26 marca 2020



Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty - z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego. Warto wiedzieć, gdzie zgłaszać przypadki zawyżania cen artykułów.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Europejskiego Centrum Konsumenckiego i na infolinię konsumencką w ostatnim czasie wpływa zwiększona liczba pytań i skarg od konsumentów. Najczęściej dotyczą one odwołanych wyjazdów oraz zawyżonych cen w sklepach.

Konsumenci czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę. Dlatego postanowiliśmy przygotować odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o prawa konsumenckie w tej nadzwyczajnej sytuacji. Zachęcamy do zajrzenia na stronę uokik.gov.pl i skorzystania z pakietu informacji specjalnie przygotowanego przez naszych ekspertów. To wiarygodne i rzetelne źródło wiedzy, będziemy je cały czas uzupełniać o nowe kwestie, które będą się pojawiać w zapytaniach od obywateli – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Porady zamieszczone są pod adresem uokik.gov.pl/koronawirus. Są podzielone na kilka kategorii tematycznych: „Usługi turystyczne”, „Hotele”, „Transport”, „Sprzedaż”, "Usługi finansowe", „Usługi”, „Ochrona konsumentów”.

Ma to ułatwić konsumentom dotarcie do treści, które ich najbardziej interesują. Przykładowo w kategorii „Transport” znajdą informacje, co robić w przypadku odwołania lotu przez przewoźnika, a w kategorii „Hotele” – poradę, na jakie przepisy się powołać, aby bezpłatnie anulować rezerwację noclegu.

UOKiK stale monitoruje rynek i analizuje informacje zebrane od konsumentów i przedsiębiorców. W ramach prac nad specustawą urząd przygotował również pakiet rozwiązań prawnych umożliwiających interwencję w przypadku stosowania przez sklepy nieuczciwych i wygórowanych cen na sprzedawane towary.

Jeśli sprzedawca podwyższa cenę w związku z koronawirusem, zgłoś to UOKiK na adres monitoring@uokik.gov.pl lub pod nr 801 440 220, 22 290 89 16. Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka E-mail: porady@dlakonsumentow.pl

Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie Regionalne Ośrodki Konsumenckie: 22 299 60 90 – Dlakonsumenta.pl Europejskie Centrum Konsumenckie: 22 55 60 600 - w sprawach transgranicznych.

Zobacz porady UOKiK


Autor: Iwona Wronka

Nasz serwis używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników.
W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej na stronie polityka prywatności.