Choose language:

Witamy na stronach internetowych miasta Bytom
19 października 2019, Piotra, Michala, Ziemowita

Mapa miasta Kontakt Dla mediów Druki Związek Subregionu Centralnego

Prezydent spotka się z mieszkańcami

Na początek Szombierki, potem Łagiewniki, Miechowice oraz os. gen. Ziętka i Stroszek – mieszkańcy tych dzielnic będą mogli niebawem spotkać się z prezydentem Mariuszem Wołoszem i porozmawiać o sprawach dotyczących miasta.

#BO Bytom: Zagłosuj online

Bytomski Budżet Obywatelski - zagłosuj online

Przebudowa ulic dofinansowana z Funduszu Dróg Samorządowych

Ulice Mochnackiego, Wojciechowskiego, Musialika, Reptowska, Świętej Elżbiety oraz Szyby Rycerskie. To drogi, które w najbliższym czasie zostaną przebudowane. Pierwsze roboty już ruszyły na ul. Mochnackiego w Szombierkach i Reptowskiej w Miechowicach.

Marszałek pozytywnie o zaktualizowanym GPR-ze

Urząd Marszałkowski województwa Śląskiego wydał pozytywną ocenę merytoryczną zaktualizowanego "Gminnego Programu Rewitalizacji. Bytom 2020+".

JAKOŚĆ POWIETRZA

 

Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej to system stron internetowych służący powszechnemu i bezpłatnemu dostępowi do informacji publicznej.

Jak będzie wyglądać kolej metropolitalna?

Jak będzie wyglądać kolej metropolitalna? Data publikacji: 9 lipca 2019



W jaki sposób powinien rozwijać się transport szynowy w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, jakie linie kolejowe powinny zostać zmodernizowane oraz jak przekonać mieszkańców Metropolii do korzystania z kolei? To najważniejsze sprawy, jakie poruszono dzisiaj, 9 lipca podczas spotkania w sprawie Koncepcji Kolei Metropolitalnej.

Podczas spotkania w Urzędzie Miejskim w Bytomiu omówiono przede wszystkim trzy warianty Kolei Metropolitalnej, która została przygotowana przez specjalistów z Politechniki Śląskiej. Najważniejszym celem koncepcji jest rozbudowa istniejących połączeń między miastami Metropolii, zwiększenie liczby połączeń kolejowych, modernizacja oraz budowa nowych linii kolejowych, a także rozbudowa przystanków na najważniejszych trasach kolejowych w regionie.

Komunikacja kolejowa na terenie Metropolii odgrywa coraz większą rolę. Jej rozbudowa jest konieczna, ale musimy również pamiętać, aby mieszkańcy korzystający z innych środków komunikacji miejskiej mogli szybko przesiąść się z tramwaju lub autobusu na pociąg
– mówił podczas spotkania zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda.

Przedstawione na spotkaniu warianty Kolei Metropolitalnej zostały opracowane na podstawie analiz sieci kolejowej, istniejącego transportu, struktury ludności, zagospodarowania przestrzennego miast Metropolii, a także potrzeb mieszkańców miast wchodzących w skład GZM-u. Warto dodać, że w Koncepcji Kolei Metropolitalnej bardzo ważną rolę odgrywa Bytom, który leży na ważnym szlaku kolejowym łączącym Katowice z Tarnowskimi Górami. W prezentowanej Koncepcji była mowa między innymi o przesunięciu przystanku kolejowego Bytom Północny, możliwości budowy nowej stacji „Bytom-Chorzowska” w Rozbarku, a także połączeniu kolejowym Bytomia z Rudą Śląską oraz reaktywacji połączenia kolejowego Bytomia z Gliwicami.

Przedstawiciele Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii wskazywali również na coraz większą liczbę pasażerów korzystających z połączenia kolejowego między Tarnowskimi Górami, Bytomiem i Katowicami, gdzie w ostatnim czasie zwiększono liczbę połączeń kolejowych.

W dzisiejszym spotkaniu oprócz przedstawicieli władz Bytomia, Urzędu Miejskiego w Bytomiu oraz Górnośląsko-Zagłębiowej Metropolii wzięli udział również reprezentanci podregionu bytomskiego GZM-u: Tarnowskich Gór, Świerklańca, Radzionkowa oraz Zbrosławic.

Galeria zdjęć:



Autor: Tomasz Sanecki
Zdjęcia: Archiwum UM Bytom/Hubert Klimek

Nasz serwis używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników.
W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej na stronie polityka prywatności.