Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2020-10-08 12:08:33
Redaktor: IntraCOM.pl Katowice
Opis: Modyfikacja treści strony

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wydanie zaświadczenia SC-1.2
  • dowód osobisty
  • zmigrowane akty urodzeń w przypadku osób o stanie cywilnym „kawaler” lub „panna” w przypadku braku niezbędnych informacji o zawarciu związku małżeńskiego, rozwodzie lub zgonie współmałżonka w systemie Pesel również zmigrowane niezbędne akty stanu cywilnego tych osób umożliwiające prawidłowe sporządzenie zapewnienia o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa

W przypadku obcokrajowców:

  • odpis aktu urodzenia wraz z jego tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego odpis aktu małżeństwa z adnotacją o sposobie rozwiązania w przypadku osób rozwiedzionych wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego
  • odpis aktu zgonu współmałżonka wraz z tłumaczeniem w przypadku wdowców 
  • zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa wraz z jego tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego lub postanowienie Sądu Rejonowego zwalniające od obowiązku przedłożenia tego zaświadczenia
  • dokument tożsamości

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Stanu Cywilnego, pok. 5

Opłaty

Opłata skarbowa:
sporządzenie aktu – 84,00 zł

  • w przypadku ślubu zawartego w Bytomiu – wpłata na konto Gminy Bytom
  • w przypadku ślubu zawartego poza Bytomiem – wpłata na konto gminy sporządzającej akt małżeństwa

Opłatę skarbową można uiścić:

  • gotówką lub kartą płatniczą we wpłatomacie (kasa automatyczna) w budynku Urzędu Stanu Cywilnego - parter,
  • gotówką w kasie Urzędu Miejskiego, pok. 120, 110A
  • przez wpłatę na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Bytomiu Getin Noble Bank S.A. Oddz. w Bytomiu 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001

Kasy Urzędu Miejskiego czynne: poniedziałek: pok.120 od 7.45 do 17.30 pok.110A od 7.45 do 16.30 od wtorku do piątku: pok. 120 od 7.45 do 15.00 pok. 110A od 7.45 do 14.00

Termin załatwienia sprawy

Bez zbędnej zwłoki, zazwyczaj w tym samym dniu przy złożeniu kompletu dokumentów.

Tryb odwoławczy

Odmowa wydania zaświadczenia następuje w formie pisemnej. Osoba zainteresowana w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej pisma kierownika USC może wystąpić z wnioskiem do Sądu Rejonowego w Bytomiu o rozstrzygnięcie, czy okoliczności przedstawione przez kierownika USC uzasadniają odmowę dokonania czynności.

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2016 r. poz. 2064)
  • ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. poz. 682).

Uwagi

Zaświadczenie traci moc prawną po upływie sześciu miesięcy od dnia jego wystawienia.

Formularz wniosku

Wniosek SC-1.2 dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Bytomiu oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego pok. 5.

Drukuj
Zamknij