TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2021-04-28 11:24:49
Redaktor: Janocha Arkadiusz
Opis: Modyfikacja treści strony

Karta usługi: AZ-1/3
Druk: AZ-1.4

Wydawanie pozwoleń na umieszczenie na zabytku wpisanym do rejestru zabytków urządzeń technicznych, tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych oraz napisów

Wymagane dokumenty

  • wniosek w sprawie wydania pozwolenia na umieszczenie na zabytku wpisanym do rejestru zabytków urządzeń technicznych, tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych oraz napisów AZ-1.4
  • projekt umieszczenia urządzeń technicznych, tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych oraz napisów (2 egzemplarze),
  • dokumenty potwierdzające posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z tego zabytku, uprawniającego do występowania z wnioskiem, dowód wniesienia opłaty skarbowej
    • za wydanie pozwolenia (ewentualne wskazanie podstawy prawnej zwolnienia z opłaty),
    • w przypadku działania przez pełnomocnika - pełnomocnictwo wraz z dowodem wniesienia stosownej opłaty skarbowej

Miejsce załatwienia sprawy

Weryfikacja wniosków następuje w Biurze Miejskiego Konserwatora Zabytków, pok. 230.

Opłaty

  • Opłata skarbowa:
    • za wydanie pozwolenia na prowadzenie prac w obiekcie zabytkowym - 82,00 zł
    • za złożenie pełnomocnictwa 17,00 zł

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku

Opłatę można wnosić:

  • gotówką w Punkcie Informacyjnym,
  • gotówką w kasie w pok.110A,120 ul. Parkowa 2
  • gotówką w kasie pok. 35 ul. Smolenia 35
  • na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Bytomiu Getin Noble Bank S.A. Oddział w Bytomiu 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001

Wniosek w sprawach budownictwa mieszkaniowego nie podlega opłacie skarbowej

Kasy urzędu czynne:

  • budynek ul. Parkowa 2, kasy pok. 110A i 120: poniedziałek: od 7.45 do 17.30 od wtorku do piątku: 7.45 do 15.00
  • budynek ul. Smolenia 35, kasa pok. 35: poniedziałek: od 7.45 do 16.30 od wtorku do piątku: 7.45 do 14.00

Termin załatwienia sprawy

do 1 miesiąca.
W wypadku stwierdzenia, że złożona dokumentacja jest niepełna wnioskodawca zostanie wezwany do jej uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia.

Tryb odwoławczy

Od pozwolenia/decyzji o odmowie przysługuje odwołanie do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Podstawa prawna

  • art. 6 ust. 1 pkt 1 lit. b, art. 7 pkt 1, oraz art. 36 ust. 1 pkt 1 i 10, ust. 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
  • Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków,
  • § 1 pkt 7, 8 Porozumienia z dnia 3 czerwca 2004 r. w sprawie powierzenia przez Wojewodę
    Karta usług AZ-1/3 obowiązuje od 9 stycznia 2020 strona 1/2
Drukuj
Zamknij