Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2025-05-19 13:31:40
Redaktor: Janocha Arkadiusz
Opis: Dodanie strony

Ogłoszenie naboru uzupełniającego deklaracji udziału w Projekcie pn. „Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii na terenie Gminy Bytom” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie dla Śląskiego na lata 2021-2027 przez Gminę Bytom

nr projektu: FESL.10.06-IZ.01-0347/23

Urząd Miejski w Bytomiu  informuje, że w dniu 19 maja 2025 roku zostało podpisane zarządzenie nr 213/25 Prezydenta Bytomia w sprawie ogłoszenia naboru uzupełniającego deklaracji udziału w projekcie pn. „Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii na terenie Gminy Bytom”, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie dla Śląskiego na lata 2021-2027.

Priorytet FESL.10 „Fundusze europejskie na transformację” Działanie FESL.10.06 „Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła”.

Nabór deklaracji o udział w projekcie rozpocznie się od godziny 7:30 dnia 3 czerwca 2025 roku i trwał będzie do godziny 15:00 dnia 18 czerwca 2025 roku.

Wcześniej i później przesłane deklaracje o udział w projekcie nie będą brane pod uwagę.

Deklaracje udziału w projekcie wraz z wymaganymi załącznikami można składać w wersji:

  • papierowej - komplet trwale spiętych dokumentów oryginalnie podpisanych (w przypadku kopii dokumentów, podpisanych za zgodność z oryginałem)
    w Urzędzie Miejskim w Bytomiu przy ul. Parkowej 2 (pokój 128) w godzinach pracy Urzędu (poniedziałek w godzinach od 7:30 do 17:30, wtorek – piątek w godzinach od 7:30 do 15:00);
  • elektronicznie - poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP pod adresem http://epuap.gov.pl/. Dokumenty elektroniczne doręczane do Urzędu Miejskiego w Bytomiu muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub profilem zaufanym i załączone do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”, a następnie przesłane na skrytkę ePUAP: /UM-Bytom/skrytka).

W projekcie „Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii na terenie Gminy Bytom” możliwe jest otrzymanie grantu 85% zwrotu kosztów na zakup i montaż konkretnych inwestycji OZE:

  • instalacji fotowoltaicznej (paneli fotowoltaicznych) – 5 000 zł /kWp, do 50 tys. zł;
  • powietrznej lub gruntowej pompy ciepła do c.o. oraz c.w.u. – 70 tys. zł;
  • magazynu energii elektrycznej (dla instalacji fotowoltaicznych) – 35 tys. zł;
  • systemu zarządzania energią – 2 tys. zł.

W ramach naboru uzupełniającego wnioskodawcy mogą ubiegać się o dofinansowanie zakupu i montażu następujących instalacji OZE:

  • instalacji fotowoltaicznej (panele fotowoltaiczne) w ilości 37 sztuk;
  • powietrznej pompy ciepła do c.o. oraz c.w.u. w ilości 31 sztuk;
  • magazynu energii elektrycznej (dla instalacji fotowoltaicznej) w ilości 31 sztuk;
  • systemu zarządzania energią w ilości 32 sztuk.

System zarządzania energią może zostać przyznany Grantobiorcy, który zamontuje trzy współpracujące ze sobą instalacje OZE (PV + pompa ciepła + magazyn energii).

W trakcie realizacji projektu pn. „Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii na terenie Gminy Bytom” obowiązuje zatwierdzony Regulamin Projektu grantowego pn. „Rozwój energetyki rozproszonej opartej
o odnawialne źródła energii na terenie Gminy Bytom” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie dla Śląskiego na lata 2021-2027 przez Gminę Bytom, stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia nr 244/23 Prezydenta Bytomia z dnia 05 czerwca 2023 roku.

Informacje w ramach prowadzonego naboru uzupełniającego deklaracji udziału
w projekcie można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Bytomiu w Referacie Ekologii Wydziału Inżynierii Środowiska pokój 318 (II piętro), pod nr telefonu 32 786 83 18, adres e-mail: oraz u Operatora projektu pod nr telefonu 570 700 606.

Drukuj
Zamknij