Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu
Data wytworzenia: | 2025-03-17 16:20:25 |
---|---|
Redaktor: | Janocha Arkadiusz |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
Karta usługi: SK-2/1
Druk: SK-2.1
Składający wniosek o rejestrację pojazdu może wnioskować o zachowanie dotychczasowego numeru rejestracyjnego, w tym tablic rejestracyjnych, jeżeli pojazd był już zarejestrowany na terytorium RP i posiada tablice rejestracyjne zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
Wymagane są oryginały dokumentów
W przypadku, gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna, wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu)
➔Opłaty za wydanie dokumentów można wnosić:
Na dowodzie wpłaty koniecznie należy podać nr identyfikacyjny VIN/nr nadwozia (podwozia) lub ramy
Należy przedłożyć wydrukowane potwierdzenie dowodu wpłaty dokonanej przelewem na rachunek bankowy
Opłata skarbowa:
Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo jego odpisu, wypisu lub kopii zwolnione jest z opłaty skarbowej, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi,
wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Opłatę skarbową można wnosić:
Dodatkowe informacje dla osób dokonujących wpłat za granicą na stronie https://www.bytom.pl/dlamieszkanca/podatki-i-oplaty-lokalne
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Wniosek o rejestrację pojazdu należy złożyć w terminie 30 dni od dnia nabycia pojazdu (w przypadku pojazdu nabytego w spadku – dnia prawomocnego stwierdzenia nabycia spadku/sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia).
Przedsiębiorca prowadzący działalność w zakresie obrotu pojazdami jest obowiązany złożyć wniosek o rejestrację w terminie 90 dni.
Termin 30 dni na zawiadomienie o zbyciu pojazdu obowiązuje wszystkich zbywających.
Niezłożenie wniosku we wskazanych terminach skutkuje nałożeniem kary pieniężnej.
Złożenie niekompletnego wniosku o rejestrację będzie wymagało uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
W przypadku wątpliwości, wszelkich informacji o wymaganych dokumentach i trybie załatwienia sprawy udziela Punkt Informacyjny oraz Wydział Komunikacji
Dostępny na stronie internetowej Urzędu oraz w Punkcie Informacyjnym wniosek SK-2.1.