Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu
Data wytworzenia: | 2024-08-14 11:58:31 |
---|---|
Redaktor: | Sanecki Tomasz |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
Karta usługi: ZO-1.1.
Druk: ZO-1.2
- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
- numer identyfikacji podatkowej NIP, - określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych, dowód uiszczenia opłaty skarbowej (osoba dokonująca zapłaty zobowiązana jest do zamieszczenia na dowodzie wpłaty informacji określającej szczegółowo przedmiot, od którego dokonuje zapłaty), oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - załącznik do druku ZO-1.2, dokument udzielonego pełnomocnictwa (jeżeli w imieniu wnioskodawcy występuje pełnomocnik) - należy złożyć oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie dokumentu. Miejsce załatwienia sprawy Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi pok. 318 Opłaty Opłata skarbowa: 50,00 zł – rozszerzenie zakresu działalności podlega opłacie skarbowej w wysokości 50% stawki – złożenie pełnomocnictwa - 17,00 zł Nie podlega opłacie skarbowej złożenie pełnomocnictwa w przypadku, gdy przedsiębiorca udzielił pełnomocnictwa i zgłosił informację o jego udzieleniu we wniosku o wpis do CEIDG (wraz ze wskazaniem zakresu spraw, które obejmuje dane pełnomocnictwo) ➔Opłatę skarbową można wnosić: • kartą płatniczą na stanowisku w trakcie załatwiania sprawy • poprzez wpłatę na rachunek bankowy: Gmina Bytom 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 • gotówką na poczcie bez dodatkowych opłat Dodatkowe informacje dla osób dokonujących wpłat za granicą na stronie https://www.bytom.pl/dlamieszkanca/ podatki-i-oplaty-lokalne Termin załatwienia sprawy do 7 dni Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Podstawa prawna Art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Uwagi Rodzaje odpadów należy określić zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów. Jeżeli organ prowadzący rejestr działalności regulowanej nie dokona wpisu w terminie 7 dni, a od dnia wpływu wniosku do tego organu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa wyżej, biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis. Formularz wniosku Dostępny na stronie internetowej Urzędu, w Punkcie Informacyjnym oraz w Wydziale Gospodarowania Odpadami Komunalnymi druk ZO-1.2.