Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2021-03-24 10:21:29
Redaktor: Janocha Arkadiusz
Opis: Modyfikacja treści strony

Karta usługi: AK-2/8
Druki: AK-2.12

Zezwolenie na korzystanie z dróg w sposób szczególny w celu przeprowadzenia zawodów sportowych, rajdów, wyścigów, zgromadzeń i innych imprez, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny

Wymagane dokumenty

  • wniosek AK-2.12 o udzielenie zezwolenia 
    Do wniosku należy dołączyć:
  • szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia,
  • program imprezy ze szczególnym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw,
  • plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym,
  • zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw,
  • pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych,
  • dowód wpłaty opłaty skarbowej za zezwolenie na wykorzystanie dróg w sposób szczególny lub dokumenty, na których podstawie zwalnia się organizatora imprezy od opłaty skarbowej 

Miejsce załatwienia sprawy

Referat Transportu Lokalnego pok. 225B

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia - 48 zł

  • Opłata wnoszona jest:
    • gotówką w kasie
    • gotówką na poczcie
    • przelewem na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Bytomiu Getin Noble Bank S.A. Oddział w Bytomiu 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 
  • Kasy urzędu czynne:
    • budynek ul. Parkowa 2, kasy pok. 110A i 120: poniedziałek: od 7.45 do 17.30 od wtorku do piątku: 7.45 do 15.00
    • budynek ul. Smolenia 35, kasa pok. 35: poniedziałek: od 7.45 do 16.30 od wtorku do piątku: 7.45 do 14.00

Termin załatwienia sprawy

do 1 miesiąca
Pisemny wniosek organizatora imprezy powinien być złożony co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia. Decyzję o wydaniu lub odmowie wydania zezwolenia na odbycie imprezy wydaje się co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy 

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Podstawa prawna

  • art. 65 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
  • art. 35 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Uwagi

Zawody sportowe, rajdy, wyścigi, zgromadzenia i inne imprezy, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny, mogą się odbywać pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa i porządku podczas trwania imprezy oraz uzyskania zezwolenia na jej przeprowadzenie, które wydaje organ zarządzający ruchem na drodze.
Starosta zarządza ruchem na drogach powiatowych i gminnych (w mieście na prawach powiatu zarządza wszystkimi kategoriami dróg z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych).

Organizator imprezy jest zobowiązany przesłać w terminie 30 dni przed datą planowanej imprezy kopię wniosku wraz z wymaganymi dokumentami do:

  1. właściwego ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy komendanta wojewódzkiego Policji, a także 
  2. komendanta oddziału Straży Granicznej - jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej lub 
  3. komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej - jeżeli impreza jest przeprowadzana na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.

W przypadku wątpliwości wszelkich informacji udziela Referat Transportu Lokalnego.

Formularz wniosku

Dostępny na stronie internetowej Urzędu oraz w Punkcie Informacyjnym druk AK-2.12 wraz z załącznikami.

Drukuj
Zamknij