Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2023-02-14 12:23:05
Redaktor: Sanecki Tomasz
Opis: Modyfikacja treści strony

Karta usługi: AA-3/4
Druki: PB-5, PB-18

Prowadzenie postępowania w sprawie zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania

 Wymagane dokumenty

  • wniosek - zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania PB-18,
  • oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane PB-5,
  • opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania,
  • zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi technicznoużytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby również danymi technologicznymi,
  • decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jej kopię,
  • ekspertyza techniczna, wykonana przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności - w przypadku zmiany sposobu użytkowania, polegającej na podjęciu bądź zaniechaniu w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunki: bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, pracy, zdrowotne, higieniczno-sanitarne, ochrony środowiska bądź wielkości lub układ obciążeń,
  • ekspertyza rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych - w przypadku zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, polegającej na podjęciu lub zaniechaniu w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunku bezpieczeństwa pożarowego,
  • odpowiednie szkice lub rysunki - w zależności od potrzeb,
  • pozwolenia, uzgodnienia, opinie i inne dokumenty wymagane przepisami prawa lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień lub opinii,pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu inwestora (w przypadku ustanowienia pełnomocnika),
  • dokument potwierdzający dokonanie opłaty skarbowej.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Architektury Referat Pozwoleń Budowlanych pok. 302, 305, 310

Opłaty

Opłata skarbowa:

  • złożenie pełnomocnictwa 17,00 zł

Opłatę skarbową można wnosić:

  • przez wpłatę na rachunek bankowy:
    Gmina Bytom
    60 1560 0013 0383 0201 0000 0001
  • gotówką na poczcie bez dodatkowych opłat

Dodatkowe informacje dla osób dokonujących wpłat za granicą na stronie https://www.bytom.pl/dlamieszkanca/podatki-i-oplaty-lokalne.

Termin załatwienia spraw

Do 30 dni

Tryb odwoławczy

Od decyzji wnoszącej sprzeciw do przyjęcia zgłoszenia służy stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie czternastu dni od dnia jej doręczenia.

Podstawa prawna

Art. 71 ust. 2 w zw. Z ust. 2b ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane.

Uwagi

W przypadku wątpliwości wszelkich informacji udziela Wydział Architektury.

Formularz wniosku

Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularza dostępnego w sekretariacie Wydziału Architektury pok.304, na stronie internetowej Urzędu oraz w Punkcie
Informacyjnym - wniosek PB-18. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane należy złożyć przy wykorzystaniu obowiązującego formularza dostępnego w sekretariacie Wydziału Architektury pok. 304, na stronie internetowej Urzędu, w Punkcie Informacyjnym oraz na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego (wersja
elektroniczna) - formularz PB-5.

Drukuj
Zamknij