Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu
Data wytworzenia: | 2022-12-20 13:39:27 |
---|---|
Redaktor: | Janocha Arkadiusz |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
Karta usługi: AA-3/1
Druk: AA-PB-1
Wydział Architektury Referat Pozwoleń Budowlanych pok. 302, 305, 318
Opłata skarbowa:
W razie wydania pozwolenia na budowę budynku o funkcji mieszanej, przy obliczaniu opłaty skarbowej nie uwzględnia się powierzchni mieszkalnej tego budynku.
W przypadku wydawania pozwolenia na budowę obejmującego więcej niż jeden obiekt budowlany, opłatę skarbową pobiera się od każdego obiektu odrębnie.
Opłatę skarbową można wnosić:
Zwolnione z opłaty skarbowej są m.in. decyzje w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Dodatkowe informacje dla osób dokonujących wpłat za granicą na stronie https://www.bytom.pl/dlamieszkanca/podatki-i-oplaty-lokalne.
Decyzja wydawana jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin wynosi 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych.
Od decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Art. 28, art. 33 ust. 1, art. 34 ust. 4, art. 36, art. 80 ust. 1 pkt 1 oraz art. 82 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.).
W przypadku wątpliwości wszelkich informacji udziela Wydział Architektury.
Wniosek oraz oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane powinny być sporządzone przy wykorzystaniu obowiązujących formularzy dostępnych w sekretariacie Wydziału Architektury pok. 304, na stronie internetowej Urzędu oraz w Punkcie Informacyjnym - odpowiednio wniosek PB-1, B-4 oraz oświadczenie B-3.