Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2022-04-08 08:44:27
Redaktor: Janocha Arkadiusz
Opis: Modyfikacja treści strony

Karta usługi: FP-2/2
Druk: FP-2.1, FP-2.2

Udzielanie ulg w opłacaniu należności z tytułu nałożonych przez Straż Miejską w Bytomiu mandatów

  • w formie rozłożenia na raty, odroczenia terminu płatności należności,
  • w formie umorzenia należności

Wymagane dokumenty

Wniosek o udzielenie ulg (druk FP-2.1 lub własny) wraz z informacją lub oświadczeniem o sytuacji finansowej (druk FP-2.2) lub innymi dowodami wskazującymi na niemożność zapłaty mandatu nałożonego przez Straż Miejską i uprawdopodabniające ważny interes wnioskodawcy oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej;

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Miejski - Wydział Podatków i Opłat Lokalnych, pok. 25

Opłaty

Opłata skarbowa:

decyzja o udzielenie ulgi w formie rozłożenia na raty, odroczenia terminu płatności lub umorzenia należności z tytułu mandatów nałożonych przez Straż Miejską w Bytomiu -10,00 zł

Opłatę skarbową można wnosić:

  • przez wpłatę na rachunek bankowy:
    Urząd Miejski w Bytomiu
    Getin Noble Bank S.A.
    Oddział w Bytomiu
    60 1560 0013 0383 0201 0000 0001
  • gotówką na poczcie bez dodatkowych opłat

Nieuiszczenie opłaty skarbowej skutkuje zwrotem wniosku

Termin załatwienia sprawy

  • do 1 miesiąca,
  • w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy,
  • w przypadku niezłożenia przez wnioskodawcę wszystkich wymaganych dokumentów termin załatwienia sprawy może ulec wydłużeniu,

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (jedn. tekst Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.),
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (jedn. tekst Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.)

Uwagi

W przypadku wątpliwości wszelkich informacji o wymaganych dokumentach i trybie załatwiania wniosku udziela Wydział Podatków i Opłat Loklanych - pok. 25.

Formularz wniosku

Wniosek oraz oświadczenia i informacje mogą być sporządzone samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularzy dostępnych na stronie internetowej Urzędu oraz w Punkcie Informacyjnym FP-2.1, FP- 2.2.

Drukuj
Zamknij